Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Säger inte jag snarare att ca 15 mil är den nedre gränsen för vad en världslöpare tränar?

Nu på vinterns springer jag nattcup i orientering med sverigeeliten (kanske inte de allra, allra bästa). Kan inte säga att det hjälpt mig! 😉 Däremot får man ju en helt oerhörd förståelse hur löjligt stor skillnad det är.

Annars ansluter jag mig till L

Är det inte bättre att träna rätt efter sina förutsättningar? Alla lär ju inte bli bra löpare oavsett hur de tränar.

Visst är det så David. Till exempel kickar vissa bra på att springa fler hårda intervallpass i och snabbare än tävlingsfart och vissa blir grymma på typ bara långpannor och tröskelträning. Men ingen har blivit särskilt snabb av att springa fem timmar om d

Rune Larsson har sagt nåt i stil med "Numera kallas det kvalitet, vi kallade dem lata"

Jag gillar vad Nisse Lodin sa: "Förr tränade vi för att BLI bra, nu tränar vi för att MÅ bra." Annan prioritering för många?

När jag växte upp i Värmland på 80-talet fanns det en löpare som var smått legendarisk och som det gick många historier om. Det sades bl a att han sprang flera mil till jobbet som brevbärare, delade ut post hela dagen och sedan sprang hem igen. Det var nå

När jag tränar är det för att BLI bättre och när jag motionerar är det för att MÅ bra.

Jag tränar bara för att det är roligt - bra lär jag aldrig bli och vete fan om jag mår så bra heller, men roligt, skönt och tillfredställande är det!

Eftersom jag aldrig kommer bli lika snabb som Mackan så siktar jag på att springa längre än honom istället. Förhoppningsvis också med mindre skador så jag slipper skriva lika ömkliga tävlingsrapporter som honom där jag skyller på alla möjliga krämpor och