Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det bästa jag läst på länge, ut och spring och ha kul!! Som dagmamma vet jag att barn ger gratis träning:-)

PÅ 80-talet fanns inte diskussionsforum på internet för att diskutera träningsupplägg, då tränande vi i stället, sen kanske vi snackade lite i bastun.

Just det.
Vi sprang och höll man på tillräckligt länge så insåg man när man hade fel.

De nya vetenskapliga rön som kommer fram har alla något positivt i sig.
Men för vem?

Att läsa sig till vad som är bra eller dåligt är nog ej helt lätt.
Så om du e

Vill verkligen ge ett (t+) på K-G där angående löpgrupp. Jag hade antagligen inte varit hälften av vad jag är som löpare idag utan stödet från min löparklubb där det nästan alltid är en löpare med på träningarna som klarar marathon på 3 timmar eller bättr

Det tränades mer på 80-talet och det gav resultat. Det hävdas också att det tränas smartare idag men det återspeglas kanske inte i resultaten. Hur det egentligen förhåller sig är svårt att veta om man inte systematiskt studerar ett stort antal träningsdag

Bra konstaterat Olle.
En av anledningarna var att det då ej fanns gym.
Kan någon förklara för mig fördelarna med ett gym för en frisk person?
Hur kan monotoni på löpband eller i maskin vara bra?
Lägg till komiska dieter + komiska löpsteg osv......

Ska

Jag är tidig 60-talist och tränar i stort sett varje dag och mår bra av det. Men det slår mig att jag tillhör en av de sista årskullarna i "the nonstretching generation". De som stretchar behöver minst 24 timmars vila efter varje träning för att inte gå s

Jag stretchar och jag tror att jag springer mer än herr F och med lite mer rörlighet. 😉

Vänta bara Mackan, rätt som det är går du kanske i bitar 😉

Säsongen när man plötsligt hamnar i spagat under löpturen är nära och då gäller det att vara förberedd!