Quote from Funbeat user on 7 November 2012, 17:01Tyvärr kan man inte bedöma den allmänna utvecklingen i samhället efter vad ens närmaste bekanta gör...
Statistiken visar att BMI har ökat i alla åldersgrupper. Likaså är resultaten sämre på LL inom alla åldersgrupper ( alla jämförbara distanser och ålder
Tyvärr kan man inte bedöma den allmänna utvecklingen i samhället efter vad ens närmaste bekanta gör...
Statistiken visar att BMI har ökat i alla åldersgrupper. Likaså är resultaten sämre på LL inom alla åldersgrupper ( alla jämförbara distanser och ålder
Quote from Funbeat user on 7 November 2012, 17:44Kanske varit uppe tidigare i tråden.
Förr så hade mammorna ett sjå med att få in barnen när det var matdags.
Nu har de ett sjå med att få ut dem.Nu är jag våghalsig:
Jag har varit med länge, varit ensamstående med barn, klasspappa, deltog i fiaskot SI
Kanske varit uppe tidigare i tråden.
Förr så hade mammorna ett sjå med att få in barnen när det var matdags.
Nu har de ett sjå med att få ut dem.
Nu är jag våghalsig:
Jag har varit med länge, varit ensamstående med barn, klasspappa, deltog i fiaskot SI
Quote from Funbeat user on 7 November 2012, 17:50Låter ju inte så kul om allt nu blir sämre sådär.
Måste dock säga att det finns en annan värld också. Väldigt många ungdomar som varken curlas eller är initiativlösa. Sedan att alla inte springer 15-20 mil i veckan numer (fast de som gjorde det var nog in
Låter ju inte så kul om allt nu blir sämre sådär.
Måste dock säga att det finns en annan värld också. Väldigt många ungdomar som varken curlas eller är initiativlösa. Sedan att alla inte springer 15-20 mil i veckan numer (fast de som gjorde det var nog in
Quote from Funbeat user on 7 November 2012, 18:01Det verkar som man kan passa på att lufta sina fördomar om "dagens samhälle" genom att referera till hur mycket bättre löpare alla var förr? Nu väntar jag bara på att någon skyller det på invandringen.
Det verkar som man kan passa på att lufta sina fördomar om "dagens samhälle" genom att referera till hur mycket bättre löpare alla var förr? Nu väntar jag bara på att någon skyller det på invandringen.
Quote from Funbeat user on 7 November 2012, 18:01Och en minoritet tränar idag. Liksom förr.
En annan sak har varit uppe som jag tror på.
Lite väl många experter VET väldigt mycket åt helt olika håll.
Av alla dessa nya rön så borde ju några vara bättre än andra.
Någon yngre med fungerande hjärna som
Och en minoritet tränar idag. Liksom förr.
En annan sak har varit uppe som jag tror på.
Lite väl många experter VET väldigt mycket åt helt olika håll.
Av alla dessa nya rön så borde ju några vara bättre än andra.
Någon yngre med fungerande hjärna som
Quote from Funbeat user on 7 November 2012, 18:04Magnus.
Där hoppas jag att du är helt fel ute.
Jag tycker snarare tvärsom.
I de klubbar jag tränat med har invandrare varit ett positivt tillskott.
En med pizzeria döpte en pizza till "TV-88". (t+)
Magnus.
Där hoppas jag att du är helt fel ute.
Jag tycker snarare tvärsom.
I de klubbar jag tränat med har invandrare varit ett positivt tillskott.
En med pizzeria döpte en pizza till "TV-88". (t+)
Quote from Funbeat user on 7 November 2012, 18:09Invandringen är väl det som bromsat förfallet viss mängd. Mustafa Mohamed lär ju höja snittet i årets marathonstatistik.
Invandringen är väl det som bromsat förfallet viss mängd. Mustafa Mohamed lär ju höja snittet i årets marathonstatistik.
Quote from Funbeat user on 7 November 2012, 19:33Tvärtom mot vadå, K-G? Jag uttryckte ingen åsikt om varför "bättre förr, sämre nu". Däremot tycker jag det blir lite för mycket gnälliga gamla gubbar över det hela.
Jag är snabbare nu än på 80-talet.
Tvärtom mot vadå, K-G? Jag uttryckte ingen åsikt om varför "bättre förr, sämre nu". Däremot tycker jag det blir lite för mycket gnälliga gamla gubbar över det hela.
Jag är snabbare nu än på 80-talet.
Quote from Funbeat user on 7 November 2012, 19:34Jag är inte alls säker på att allt har blivit "bättre" i samhället. Konsumtionen av prylar, energi och naturresurser visar förvisso en uppåtgående trend, men en allt mindre andel av samhällets resurser allokeras till välfärd; vård skola omsorg. Klassklyft
Jag är inte alls säker på att allt har blivit "bättre" i samhället. Konsumtionen av prylar, energi och naturresurser visar förvisso en uppåtgående trend, men en allt mindre andel av samhällets resurser allokeras till välfärd; vård skola omsorg. Klassklyft
Quote from Funbeat user on 7 November 2012, 20:09Olle.
Bra koll på vad som hänt.
Noterar att kvinnorna även de har blivit mindre bra.
Om man ser snittider genom åren.
Observerade att man strök alla över 5 timmar. Ickesociala forskare?Sedan fokuserade de på syreupptagningsförmågan.
Själv har jag g
Olle.
Bra koll på vad som hänt.
Noterar att kvinnorna även de har blivit mindre bra.
Om man ser snittider genom åren.
Observerade att man strök alla över 5 timmar. Ickesociala forskare?
Sedan fokuserade de på syreupptagningsförmågan.
Själv har jag g