Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 09:30Tiden på Ironman, Vansbrosimmet, Vätternrundan, Vasaloppet för "elitmotionärerna" har förbättrats jättemycket senaste 20-30 åren.
Alltså har folkhälsan blivit bättre, barnen leker mer i skogen, maten är bättre, allt vi gör idag är bättre osv. Eller?
Varf
Tiden på Ironman, Vansbrosimmet, Vätternrundan, Vasaloppet för "elitmotionärerna" har förbättrats jättemycket senaste 20-30 åren.
Alltså har folkhälsan blivit bättre, barnen leker mer i skogen, maten är bättre, allt vi gör idag är bättre osv. Eller?
Varf
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 09:50Ja men Håkan.
Vet du inte att det skokonspiratörernas fel. 🙂Jag klarade Vasaloppet första gången 1961 i dåvarande skidor.
1985 åkte jag bra mycket fortare. Tack vare nya skidor.
Dagens skidor är ju ännu bättre.Samma vad gäller cykel.
Teknikutvec
Ja men Håkan.
Vet du inte att det skokonspiratörernas fel. 🙂
Jag klarade Vasaloppet första gången 1961 i dåvarande skidor.
1985 åkte jag bra mycket fortare. Tack vare nya skidor.
Dagens skidor är ju ännu bättre.
Samma vad gäller cykel.
Teknikutvec
Quote from Elias Engqvist on 8 November 2012, 09:54K-G: "Och, framför allt, hur säkra är dina påståenden?" - skrev jag och syftade på ett inlägg ovanför där du skrev något om hur säkra alla forskningsrön var eller nåt sånt - om inte jag har drömt det så har du ändrat ditt inlägg ovanför mitt totalt!
K-G: "Och, framför allt, hur säkra är dina påståenden?" - skrev jag och syftade på ett inlägg ovanför där du skrev något om hur säkra alla forskningsrön var eller nåt sånt - om inte jag har drömt det så har du ändrat ditt inlägg ovanför mitt totalt!
Quote from Ulrika Ekelund on 8 November 2012, 10:06I en annan Löpning-tråd är man bekymrad över att man inte ser tillräckligt bra ut på marathon-fotot.
Där är väl lite av problemet. För mycket glamour och för lite fighters, liksom. Eller?
I en annan Löpning-tråd är man bekymrad över att man inte ser tillräckligt bra ut på marathon-fotot.
Där är väl lite av problemet. För mycket glamour och för lite fighters, liksom. Eller?
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 10:09Jag uppfattade inte att K-G har ändrat på det, men jag ställde mig lite frågande till det där med att vårdpersonal ökat och att skador ökat.
Jag tror dock att andelen anställda inom vård och omsorg, privat och offentligt, jämfört med den svenska befolkni
Jag uppfattade inte att K-G har ändrat på det, men jag ställde mig lite frågande till det där med att vårdpersonal ökat och att skador ökat.
Jag tror dock att andelen anställda inom vård och omsorg, privat och offentligt, jämfört med den svenska befolkni
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 10:22Christer. Har ej ändrat.
Förtydligande dock. Jag är för alla vetenskapliga forskningsförsök. Dock visar det sig ju att alla är nog inte så där 100% korrekta.Tjat från mig. Jag startade ju trots att läkarna sa det var omöjligt. För att få bästa möjliga
Christer. Har ej ändrat.
Förtydligande dock. Jag är för alla vetenskapliga forskningsförsök. Dock visar det sig ju att alla är nog inte så där 100% korrekta.
Tjat från mig. Jag startade ju trots att läkarna sa det var omöjligt. För att få bästa möjliga
Quote from Jonny Persson on 8 November 2012, 10:28Håkan skrev: "Tiden på Ironman, Vansbrosimmet, Vätternrundan, Vasaloppet för "elitmotionärerna" har förbättrats jättemycket senaste 20-30 åren.
Alltså har folkhälsan blivit bättre, barnen leker mer i skogen, maten är bättre, allt vi gör idag är bättre osv
Håkan skrev: "Tiden på Ironman, Vansbrosimmet, Vätternrundan, Vasaloppet för "elitmotionärerna" har förbättrats jättemycket senaste 20-30 åren.
Alltså har folkhälsan blivit bättre, barnen leker mer i skogen, maten är bättre, allt vi gör idag är bättre osv
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 10:35Hmmm, så Orcas våtdräkter gör en snabbare en fårfettsinsmörjning.....
Hmmm, så Orcas våtdräkter gör en snabbare en fårfettsinsmörjning.....
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 10:36🙂
🙂
Quote from Elias Engqvist on 8 November 2012, 10:37Undrar vad jag svarade på då...
Undrar vad jag svarade på då...