Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 13:48Jag är lite inne på Håkans linje - inte så konstigt kanske, jag är ju hans adept! - men vad det gäller varför topp 1000 i löpning är sämre nu, så kan jag tänka mig två orsaker:
1) På 80-talet kunde även "vita män från norr" drömma om att bli världsbäst,
Jag är lite inne på Håkans linje - inte så konstigt kanske, jag är ju hans adept! - men vad det gäller varför topp 1000 i löpning är sämre nu, så kan jag tänka mig två orsaker:
1) På 80-talet kunde även "vita män från norr" drömma om att bli världsbäst,
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 15:13@Håkan:
Ja, framförallt i duschen efteråt. Efter att trots användadet av YES ha känt mig som en inoljad strandraggare i en vecka efter mitt första dopp i Vanån övergav jag fårfettet till förmån för våtdräkt. Sen gör väl våtdräkten att usla simmare som j
@Håkan:
Ja, framförallt i duschen efteråt. Efter att trots användadet av YES ha känt mig som en inoljad strandraggare i en vecka efter mitt första dopp i Vanån övergav jag fårfettet till förmån för våtdräkt. Sen gör väl våtdräkten att usla simmare som j
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 15:42Våtdräkten.
Testade en gång. Vilken skillnad. Nu är jag liksom Tiger en usel simmare.
På EM i triathlon 1986 smorde jag in mig med ormsalva. Fick tipset av de 4 stora då som var inbjudna utom tävlan. 16 grader. Tog 1:45. Inga problem.
Vansbro året efte
Våtdräkten.
Testade en gång. Vilken skillnad. Nu är jag liksom Tiger en usel simmare.
På EM i triathlon 1986 smorde jag in mig med ormsalva. Fick tipset av de 4 stora då som var inbjudna utom tävlan. 16 grader. Tog 1:45. Inga problem.
Vansbro året efte
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 17:16Även inom gymnastiken/idrotten i skolan så har det ju hänt en hel del gott (och dåligt). Väldigt många barn har ju mycket mer idrott nu i.o.m idrottsklasserna. Jag skulle gissa att 8-10 % av Linköpings högstadiebarn har idrott varje dag i skolan och det r
Även inom gymnastiken/idrotten i skolan så har det ju hänt en hel del gott (och dåligt). Väldigt många barn har ju mycket mer idrott nu i.o.m idrottsklasserna. Jag skulle gissa att 8-10 % av Linköpings högstadiebarn har idrott varje dag i skolan och det r
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 17:40Helt riktigt Håkan.
Vi har ju ett löpargymnasium i Sollentuna.
Hur har det gått för dessa ungdomar?I dag satsas väldigt mycket pengar på speciella grupper inom idrotten.
Men vad görs för de som bara vill må bra?
Helt riktigt Håkan.
Vi har ju ett löpargymnasium i Sollentuna.
Hur har det gått för dessa ungdomar?
I dag satsas väldigt mycket pengar på speciella grupper inom idrotten.
Men vad görs för de som bara vill må bra?
Quote from Funbeat user on 9 November 2012, 00:24En orsak kan ha varit att vi sprang så långsamt förr. 🙂
På träningen.Intervaller påstås ju nu vara ett måste. ????????
En orsak kan ha varit att vi sprang så långsamt förr. 🙂
På träningen.
Intervaller påstås ju nu vara ett måste. ????????
Quote from Funbeat user on 9 November 2012, 07:53Att man körde färre intervallpass förr är nog en myt. Även under 70-talet kördes väldigt mycket kvalitetspass/intervallpass. Tittar man på de stora stjärnorna så låg de på minst samma nivå som nu. Tar man tex Anders Gärederud som ju förespråkar mycket män
Att man körde färre intervallpass förr är nog en myt. Även under 70-talet kördes väldigt mycket kvalitetspass/intervallpass. Tittar man på de stora stjärnorna så låg de på minst samma nivå som nu. Tar man tex Anders Gärederud som ju förespråkar mycket män
Quote from Funbeat user on 9 November 2012, 08:39Håkan.
Jag var med på 80-talet.
Rune Larsson. Hamnade ensam med honom några gånger. Vad sa han:"Lugna ner dig." Jag försökte hålla för mig då ganska lätt möjliga ca. 4:30. K-G. Jag tränar helst ej fortare än 5-minuterstempo. Senast han intervalltränade l
Håkan.
Jag var med på 80-talet.
Rune Larsson. Hamnade ensam med honom några gånger. Vad sa han:"Lugna ner dig." Jag försökte hålla för mig då ganska lätt möjliga ca. 4:30. K-G. Jag tränar helst ej fortare än 5-minuterstempo. Senast han intervalltränade l
Quote from Funbeat user on 9 November 2012, 08:50Nu en helt annan vinkling.
Förr fick man vara barn längre.
Lugnt och fint.
Vuxen blev man ju trist nog i framtiden. 😉
Jag var 14 när jag började med med idrott. På skoj. Tycker fortfarande att det är skoj.Numera skall man ju lära sig så mycket som m
Nu en helt annan vinkling.
Förr fick man vara barn längre.
Lugnt och fint.
Vuxen blev man ju trist nog i framtiden. 😉
Jag var 14 när jag började med med idrott. På skoj. Tycker fortfarande att det är skoj.
Numera skall man ju lära sig så mycket som m
Quote from Jonny Persson on 9 November 2012, 09:00Nja säger jag om det där med att få vara barn. Min pappa är född samma år som herr Nyström och när han var 14 fick han sluta skolan och börja jobba i skogen. Nog för att det gav bra fysisk träning men att vara barn var det knappast.
Nja säger jag om det där med att få vara barn. Min pappa är född samma år som herr Nyström och när han var 14 fick han sluta skolan och börja jobba i skogen. Nog för att det gav bra fysisk träning men att vara barn var det knappast.