Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 14:48Var det din pappa som sänkte en amerikansk konvoj?
Var det din pappa som sänkte en amerikansk konvoj?
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 15:38Gabriel?
Gabriel?
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 15:59KG: Angående Sixten så var ju det jag skrev i första inlägget.
"Mycket och hård träning under lång tid är som alltid rätt underskattat framgångsrecept."
Sedan skrev jag att jag tror att den kategorin svenska konditionsidrottare som gillar det upplägget
KG: Angående Sixten så var ju det jag skrev i första inlägget.
"Mycket och hård träning under lång tid är som alltid rätt underskattat framgångsrecept."
Sedan skrev jag att jag tror att den kategorin svenska konditionsidrottare som gillar det upplägget
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 17:45Håkan + de flesta andra också tror jag har nog ganska lika åsikter vad gäller att bli bra.
Det springs numera för lite och när det springs så går det för fort. = Fler skador.
Träning är träning. Tävling är något helt annat.
Som Håkan skriver det: Det gä
Håkan + de flesta andra också tror jag har nog ganska lika åsikter vad gäller att bli bra.
Det springs numera för lite och när det springs så går det för fort. = Fler skador.
Träning är träning. Tävling är något helt annat.
Som Håkan skriver det: Det gä
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 17:56KG: Vår klubbs genemsamma långpass idag var19 km långt. Det gick i 5:20 tempo. Det som ville springa längre sprang till samlingspunkten. Sträckan varierade alltså mellan 19-30 km. Huvuddelen av passet gick på leriga stigar.
Den enda skillnaden mot förr
KG: Vår klubbs genemsamma långpass idag var19 km långt. Det gick i 5:20 tempo. Det som ville springa längre sprang till samlingspunkten. Sträckan varierade alltså mellan 19-30 km. Huvuddelen av passet gick på leriga stigar.
Den enda skillnaden mot förr
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 19:19Håkan, du vet väl att använder man GPS minskar träningseffekten med ca 12%, och om man pratar om det på Facebook, ytterligare 7%. Vetenskapligt bevisat!
Håkan, du vet väl att använder man GPS minskar träningseffekten med ca 12%, och om man pratar om det på Facebook, ytterligare 7%. Vetenskapligt bevisat!
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 21:47I min en dåtida klubb var vi ofta kring ett 10-tal löpare på gemensamma distanspass och farten var "lusiga" 4.30-4.35 min/km på tvåmilspass och ännu något långsammare på långpass som 4-milare men vi var ungefär så många som snittade omkring 12-18 mil/veck
I min en dåtida klubb var vi ofta kring ett 10-tal löpare på gemensamma distanspass och farten var "lusiga" 4.30-4.35 min/km på tvåmilspass och ännu något långsammare på långpass som 4-milare men vi var ungefär så många som snittade omkring 12-18 mil/veck
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 23:53Håkan, jag tror som du absolut att vi vet mycket mer idag än för 30 år sedan om hur kroppen fungerar vid ansträngning, t ex samband som påverkar VO2Max och laktattröskel. Men om man läser Tim Noakes så får man intrycket att det fortfarande finns allvarlig
Håkan, jag tror som du absolut att vi vet mycket mer idag än för 30 år sedan om hur kroppen fungerar vid ansträngning, t ex samband som påverkar VO2Max och laktattröskel. Men om man läser Tim Noakes så får man intrycket att det fortfarande finns allvarlig
Quote from Funbeat user on 11 November 2012, 08:37Vill rekommendera denna länk till jogg: http://jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=30269
Bo E. Som numera "patetisk" löpare så ägnar jag också mer tid åt Funbeat +++.
Men måste medge att det är lärorikt, spännande +++++. Definitivt spännande. 🙂
Vill rekommendera denna länk till jogg: http://jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=30269
Bo E. Som numera "patetisk" löpare så ägnar jag också mer tid åt Funbeat +++.
Men måste medge att det är lärorikt, spännande +++++. Definitivt spännande. 🙂
Quote from Funbeat user on 11 November 2012, 09:25I annan tråd så har flera personer drivit tesen att man ska träna minst 4ggr tänkt tävlingssträcka/vecka för att nå sin maxkapacitet. Kanske behövs 17 mil/vecka helt enkelt för att bli bra på marathon? Och 20-40 mil/vecka för ultralöpare?
I annan tråd så har flera personer drivit tesen att man ska träna minst 4ggr tänkt tävlingssträcka/vecka för att nå sin maxkapacitet. Kanske behövs 17 mil/vecka helt enkelt för att bli bra på marathon? Och 20-40 mil/vecka för ultralöpare?