Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

KG:
"Vad finns för bevis att alla dessa mer eller mindre kufiska sätt att få i sig energi verkligen gör nytta? Några är tvingade på grund av sjukdomar, men för friska människor?"

Jag tror vi har samma åsikt i den frågan i allmänhet men eftersom frågan ha

Några av världens bästa löpare och triathleter är/var vegetarianer - man måste nog vara kuf för att bli bäst!

K-G, jag skulle nog säga att barn fick ta mer ansvar förr och hade också större frihet. De fick ta ansvar för sin lek, spontanidrottande, transporter, organisation och konfliktlösning. Den dag de upptäckte att de brann för en idrott fick de själva uppsöka

Jag gissar att Micke bytt klocka eller möjligen köpt dyrare kompressionsstrumpor!

Väldämpade skor och kolhydratrik kost.

Lite svar.
Mackan. Jag föddes baserat på dåtida standard i en välbärgad familj. Vi hade lägenhet i Trollhättan + ett litet torp längst ut på Vänersnäs ( udde i Vänern ) med djur + säd ++. Väldigt lite av en hel del. När jag var 3 fick jag följa med min st

Varför är helt plötsligt linser inte riktig mat?
Är det låtsas-mat?
Det har ju många mammor lagat till sina barn i säkert 10.000 år.
Kanske inte i Trollhättan, men på andra håll i världen..

Det där med linser var kanske att ta i.
1988 när första 100K arrangerades i Vänersborg så ombads jag tillaga maten.
Spagetti med köttfärssås. Inget konstigt tyckte jag.
2 versioner: 1 lite stark + 1 "gör"stark.
De 2 vegetarianerna i klubben ansåg att ja

Efter en tre sidor lång tråd kan vi alltså slå fast att: Vegetarianer äter vegetarisk mat!

Plus att löpare som vill göra bra ifrån sig använder normala löparskor och käkar pasta. 🙂

En anekdot till från den tid då människorna visste inget, men lik förbaskat.....
Skidåkaren Sixten Jernberg blev bjuden på träningsläger av Svenska Skidförbundet