Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är väl en kombination skulle jag säga. Naturligtvis vill jag bli bättre, men jag tränar även för att må bättre.

Är inte det en av anledningarna? Folk som tycker det är jobbigt att bli snabba på en viss sträcka provar numera hellre att springa längre som ursäkt för att inte "behöva" bli snabbare?

(halvseriöst inlägg, men inte helt oseriöst.)

Men det är ju joooobbigt att bli snabb.

Visst är det så. Det ÄR skitjobbigt att springa snabbt och dessutom är ju risken för att skadas så hög att jag inte VÅGAR satsa på det. 😉

Tänk på alla naprapater, kiropraktiker och ortopeder som behöver ha några patienter också

David.
Funbeat finns.
De värsta trollen enligt mig är de som försöker pracka på optimistiska löpare "hallelujalösningar".

Inte konstigt att antalet personer som tar hand om skadade ökar.
Antiminimalistiskt för att använda ett populärt ord.

Det är farligt att göra saker man inte är van vid.

Tillägg.
Tänk så bra vi har det jämfört med förr.
Massor av pengar men lite väl mycket som MÅSTE köpas.
Sätt upp en lista på vad som köps och ordna dessa i nödvändighetsordning.
Stryk nedifrån.
Pengar fixade. 🙂
Tid.
Gör liknande lista på vad ni gör.

K-G
Det jag började med att skriva var att anledningen till att man var snabbare förr var att man tränade mycket mer löpning. Jag vet att du inte håller med men nästan alla andra som var med och minns den tiden håller nog med om den minnesbilden. Tex den

Lite är det väl så att det var kanske mer peppande o mer fokus på fart för 30 år sedan. Nu är det mer fokus o publicitet på ultradistans. Vilket nog iofs är nyttigare.

Jämför med t ex styrketräning där det nu är mer prat om hur länge man kan göra plankan