Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 12:16Anders
Jag har kört tåhävningar någon gång/vecka i två år och har helt blivit av mina vad problem.
Anders
Jag har kört tåhävningar någon gång/vecka i två år och har helt blivit av mina vad problem.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 12:38Jag ansluter mig till Martins fråga, dvs; Är det lika effektivt när man gör det på golvet?
Har hitintills alltid "misslyckats" med tåhäv; jag får kramp i först hålfoten och sen i vaden (ungefär där gastrocnemius smalnar av i hälsenan), men gör jag mina tå
Jag ansluter mig till Martins fråga, dvs; Är det lika effektivt när man gör det på golvet?
Har hitintills alltid "misslyckats" med tåhäv; jag får kramp i först hålfoten och sen i vaden (ungefär där gastrocnemius smalnar av i hälsenan), men gör jag mina tå
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 12:38Vad?
Vad?
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 12:43Mattias, låter positivt! 🙂
Ska ge det en chans och försöka vara duktig med diciplinen ett tag och se om det ger positivt resultat. Det funkade iallafall hyggligt bra att kuta/jogga 11km på lunchen. Trots grym träningsvärk i vaderna efter "tåhävningspas
Mattias, låter positivt! 🙂
Ska ge det en chans och försöka vara duktig med diciplinen ett tag och se om det ger positivt resultat. Det funkade iallafall hyggligt bra att kuta/jogga 11km på lunchen. Trots grym träningsvärk i vaderna efter "tåhävningspas
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 13:09Jag upplever det som att sista biten av sänkningen (när man går under horisontalläge) drar mest i senan och eventuellt gör mest ont.
Sen vad skillnaden blir vet jag inte riktigt men kanske man kan hitta något bland allt som skrivits i ämnet.Min amatörmä
Jag upplever det som att sista biten av sänkningen (när man går under horisontalläge) drar mest i senan och eventuellt gör mest ont.
Sen vad skillnaden blir vet jag inte riktigt men kanske man kan hitta något bland allt som skrivits i ämnet.
Min amatörmä
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 13:22Kanske att vinkel fot/vad spelar roll. jag tänker på hur fot och ben ser ut när man springer...
Man kan kanske böja på knät för att träna annan del av muskulaturen eller för att få så löplik träning som möjligt?
Kanske att vinkel fot/vad spelar roll. jag tänker på hur fot och ben ser ut när man springer...
Man kan kanske böja på knät för att träna annan del av muskulaturen eller för att få så löplik träning som möjligt?
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 13:52Jag har aldrig riktigt kommit igång med tåhävningar men det blir lite sporadiskt. Skillnaden mellan att göra dem på marken eller på trappsteg är ju grym när det gäller hur bra de tar. Kör jag på trappsteg har jag garanterat träningsvärk efteråt. På golvet
Jag har aldrig riktigt kommit igång med tåhävningar men det blir lite sporadiskt. Skillnaden mellan att göra dem på marken eller på trappsteg är ju grym när det gäller hur bra de tar. Kör jag på trappsteg har jag garanterat träningsvärk efteråt. På golvet
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 14:08Sträckt knä = gastrocnemius ---> känns gansk högt upp på vaden
Böjt knä = soleus ---> Känns ungefär mitt på vaden och djupare än ovanstående.
Sträckt knä = gastrocnemius ---> känns gansk högt upp på vaden
Böjt knä = soleus ---> Känns ungefär mitt på vaden och djupare än ovanstående.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 15:21Jag har gjort tåhävningar i stort sett dagligen i ett antal år nu och blivit av med mycket av mina problem. Jag gör dem på plant golv, men det är säkert ännu mer effektivt i trappa.
Jag har gjort tåhävningar i stort sett dagligen i ett antal år nu och blivit av med mycket av mina problem. Jag gör dem på plant golv, men det är säkert ännu mer effektivt i trappa.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 15:28I trappa kan man även sträcka ut en ev. kort vadmuskel.
Har fått för mig att korta vadmuskler kan ge problem om man t.ex. vill gå över till lättare och mindre uppbyggda skor och liknande. Eftersom i princip alla skor i hela världen har högre häl kan det
I trappa kan man även sträcka ut en ev. kort vadmuskel.
Har fått för mig att korta vadmuskler kan ge problem om man t.ex. vill gå över till lättare och mindre uppbyggda skor och liknande. Eftersom i princip alla skor i hela världen har högre häl kan det