Quote from Elias Engqvist on 21 February 2011, 18:07Se 3:25 in i denna video: http://www.youtube.com/watch?v=p_LRiiWvAWs
Se 3:25 in i denna video: http://www.youtube.com/watch?v=p_LRiiWvAWs
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 18:49Christer, bra video! Även hälgången var ny för min del så den bör jag nog också köra igång med. Tack för tipset 🙂
Christer, bra video! Även hälgången var ny för min del så den bör jag nog också köra igång med. Tack för tipset 🙂
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 21:41Har nu kört kvällens tåhävningar och jag måste säga att det är stor skillnad mellan att köra med raka ben och böjda dito. Som någon skrev här ovan så tar de med raka ben mycket högre upp i vaderna.
Således borde det vara de med böjda ben som jag egentli
Har nu kört kvällens tåhävningar och jag måste säga att det är stor skillnad mellan att köra med raka ben och böjda dito. Som någon skrev här ovan så tar de med raka ben mycket högre upp i vaderna.
Således borde det vara de med böjda ben som jag egentli
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 21:49Soleus arbetar även i tåhävningar med raka ben, skillnaden är att då hjälper gastrocnemius till. När man böjer knäet kopplar man bort gastrocnemius (dess ursprung sitter ovanför knäet) och så jobbar soleus solo (häpp) 🙂
Ta på löparryggan med "The Lore
Soleus arbetar även i tåhävningar med raka ben, skillnaden är att då hjälper gastrocnemius till. När man böjer knäet kopplar man bort gastrocnemius (dess ursprung sitter ovanför knäet) och så jobbar soleus solo (häpp) 🙂
Ta på löparryggan med "The Lore
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 22:26Tror jag ska avvakta med att lägga på extra vikter tills jag fått in rutinen ordentligt. Blir ganska lagom många reps som det är nu men så fort antalet reps blir för stort kan man ju öka på vikten lite.
Jag märkte största skillnaden iom att jag har sådan
Tror jag ska avvakta med att lägga på extra vikter tills jag fått in rutinen ordentligt. Blir ganska lagom många reps som det är nu men så fort antalet reps blir för stort kan man ju öka på vikten lite.
Jag märkte största skillnaden iom att jag har sådan
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 22:47Så länge du får träningsvärk av rimligt många reps är det nog klokt att avstå extravikter. Fast en bra bok kan vara bra att ta till om det börjar kännas som att du bara blir ståendes och guppar upp och ner utan att det blir mer spännande än så, s a s 🙂
Så länge du får träningsvärk av rimligt många reps är det nog klokt att avstå extravikter. Fast en bra bok kan vara bra att ta till om det börjar kännas som att du bara blir ståendes och guppar upp och ner utan att det blir mer spännande än så, s a s 🙂
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 09:45Nej, absolut inte! Jag är jättefeg med mina vader, så vikt törs jag bara använda när de känns fräscha vilket med mitt springschema (5-6 dagar i veckan) inte blir så ofta när verkligheten sätter in.
Jag kanske är överdrivet feg, men hellre det och avancer
Nej, absolut inte! Jag är jättefeg med mina vader, så vikt törs jag bara använda när de känns fräscha vilket med mitt springschema (5-6 dagar i veckan) inte blir så ofta när verkligheten sätter in.
Jag kanske är överdrivet feg, men hellre det och avancer
Quote from Elias Engqvist on 22 February 2011, 12:44Anders: Läste du artikeln i (näst?) senaste numret av Runners World om hälsenebehandling där forskare i Umeå (tror jag) hade kommit på att rejält tunga vikter vid tåhävning visade sig bra... Kan det vara applicerbart på dina fötter?
Anders: Läste du artikeln i (näst?) senaste numret av Runners World om hälsenebehandling där forskare i Umeå (tror jag) hade kommit på att rejält tunga vikter vid tåhävning visade sig bra... Kan det vara applicerbart på dina fötter?
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 13:59Kör excentriska tåhävningar 3 ggr i veckan enligt principen 3x15 sträckt ben och 3x15 böjt ben vilket innebär totalt 180 tåhävningar. Som extra vikt använder jag min 12kg kettlebell. Känns inte speciellt jobbigt och funderar på om jag ska öka vikten.
Vad
Kör excentriska tåhävningar 3 ggr i veckan enligt principen 3x15 sträckt ben och 3x15 böjt ben vilket innebär totalt 180 tåhävningar. Som extra vikt använder jag min 12kg kettlebell. Känns inte speciellt jobbigt och funderar på om jag ska öka vikten.
Vad
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 14:13Gör du dem på ett eller två ben?
Gör du dem på ett eller två ben?