Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVatten!
You need to log in to create posts and topics.

Hördu Gary, på halvvättern hade du en flaska från start, sedan hade du ju hjälpryttare som langade åt dig... 😉

Ingen som hämtat vatten där jag spunnit iaf - men jag kan förstå om det varit smart att EN gör det istf flera, cyklarna står trångt och jag tror att en ministampede av vattenhämtare skulle störa rätt bra ... och kranen finns inte i salen.

Det håller jag med om. Men om du får välja vem som hämtar isåfall – ledaren som fårta en paus i ledandet, om än bara för en kort stund, eller nån av deltagarna som har slut på vatten?

Hos oss brukar det lösa sig genom att nån bestämmer sig för att fylla

AHA.. en waterboy!!
Hur många flaskor får dom med sig när man kör Tdf eller Girot som exempel??
I den innofficiella Waterboytävlingen på Girot i fjol vann man på 28 flaskor.. och förstapriset blev 28 tunnor vin..

Bra bonus på jobbet med andra ord!

Jag tror varje pass skulle må bra av en "vattenKalle". Skulle även kunna serva med lite handduksviftande framför ansiktet.

28 tunnor vin??? Där rök den karriären! (#)

"Hur gör man på andra pass? "

Enligt mig är det endast spinning och step man svettas _ordentligt_ på. På de andra passen räcker normalt en flaska om man druckit ordentligt innan.

(Idag ska jag köra pump för första gången på ett halvår. Om jag inte skriv

Inte för att jag nånsin varit med om att nån ledare hämtat vatten, men å andra sidan har de inte så långa pass som 3h på mitt gym... Jag skulle kunna tänka mig att ha med flera flaskor, alternativt hämta, men jag är också av den åsikten att jag inte behöv

Helt klart är det dumt att blunda på LVG, men faktum är att på Tempolopp kör man ofta i sin egen värld och tittar ned på bakhjulet för att komma ned i en lägre position.
Dock endast under 10-15 sek på raksträckor för att sedan se vart man är på väg(förho

Å fy fan!! Klarade han sig?