Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVatten vs. sportdryck
You need to log in to create posts and topics.

Tog två resorb i en enlitersflaska. jag tyckte det blev alldeles för salt.

Det smakar inte gott, men det funkar.. Jag brukade klämma i ungefär en kvart-halv citron/liter när jag använde hemlagat, det döljer saltsmaken en del iaf.

Det blir frisk och god smak om man tar en skvätt av "Sodastream" koncentrat "Citron/lime"-smak.

körde tre resorb i flaskan på roslagsvåren...för min smak helt ok

(men det var bara i första flaskan, sedan fyllde jag vatten och sportdryck på 2 depostopp)

Kanske behöver en inväjninsperiod? Ska testa nåra droppar citron.

Kanske behöver en inväjninsperiod?

Ja, det behövde iaf jag. I början tyckte jag det smakade det riktigt illa men nu smakar det, tja inte gott men väldigt mycket bättre.

Tillägg: De finns i olika smaker men jag har bara testat apelsin. Tror även det finn

Har aldrig testat resorb, men väl blandat min egen vätskeersättning enligt vårdguidens recept:
1 L vatten
0,5 tsk salt
6 tsk socker

Gjorde underverk för intervallpassen där jag svettas som en gnu. Har aldrig lyckats ta upp tillräckligt med vatten under p

Min favvo är Resorb hallon!

Min favorit är Ramlösa.

Ramlösa med uttalet Rammlösa....inget annat vilket inte förvirrade Stockholmare fattar....och kom inte med stavnings vs uttalsregeler...för Ramlösa är en ort och uttalas på det vis som folket där säger... och jag är född och uuppväxt drickandes direkt frå