Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVatten vs. sportdryck
You need to log in to create posts and topics.

Är det inte skillnad på olika sorters träning?

Människans fysiologi förändras inte av olika sorters träning...

Nu vill man kanske träna olika saker o system? Det kan kanske förbättra resultatet.

men red bull då

Enda gången jag använder Redbull i samband med fysisk aktivitet är i slutet på längre tävlingar.
Aldrig i samband med träning...även om det finns reklamklipp där Hellner säger att han tar "shot" innan träning...så tror jag inte det...

Nu har jag inte läst igenom hela diskussionen här, men jag tyckte att detta genomgående blogginlägg gav väldigt mycket intressant information i ämnet.

http://ngruppen.blogspot.com/2010/08/sportdryck-inne-vatten-ute-om-vatska.html

Riktigt intressant! Har inte tänkt på vilken skillnad droppsvettning kan göra tidigare.

mycket intressant...jag dropp svettar definift i spinningsalen...har en annan form av svettning på cykeln...förrutom varma sommardagen uppför i franska bergen i 20 graders värme

För ett par år sedan gjorde jag ett litet försök med detta att bara tillföra vatten vid fysisk aktivitet.

Jag började så smått med, kan jag tänka mig, 5 mila pass på cykeln för att sedan öka distansen. Upp tom 14.5 mil funkade fortfarande hyfsat bra och

Har lest hele artiklen. Det var vel inte noget nytt under solen der. Tur at man kjenner sin kropp etter 20-25 år intensiv bruk. Så slipper en å bli forvirret av al forskning som er ute å går. Jacob G er sikker bra på sitt område.