Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVatten vs. sportdryck
You need to log in to create posts and topics.

Jag hoppas att du är konsekvent och uttalar alla världens orter som de uttalas på plats Magnus.

hmm ingen har nämt red bull:) jag kör mtb, brukar bli 2-3 mil om dagen och börjar med ett glas mjölk innan cyklingen sen blir det en red bull när jag fått upp flåset:) får energi direkt..kanske psykiskt men det funkar för mig. en vattenflaska följer allti

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sportdrycker-forstor-effekten-av-traning_2856899.svd

Inte att det heter Slöddersöder heller.

SVD artikeln proves my point! Mer vätskeersättning till folket!

Menar du vätskeersättning med glukos? 😉
SvD skriver även: "motionslopp som tar en timme eller mer, då är det adekvat och riktigt att dricka sportdrycker under det loppet".

Det är bra att variera sin träning, men hur ofta cyklar man mindre än 1 h? Vid m

ja träning är träning; tävling(motionslopp) är tävling

hellre vägga på träning (så att man förstår vad det är och innebär), än på tävling

och det eviga andra svaret som är en fråga på frågan ;), vilket är ditt syfte med ditt och datt

Vätskersättning har socker i sig annars är det inte vätskersättning... men sockerhalten är marginell...och inte på något sätt jämförbara med sportdryck! Runt 15Kcal per tablett om man ser till Resorb...har inte provat andra...förrutom hemmagjord....som ja

Ang SvD-artikeln:

Den utgår från att man vill maximera fettförbränning (viktnedgång specifikt). Bra så, men man vill ju träna för andra mål också som t ex ökad prestationsförmåga och styrka.

Den utgår också från "vanliga motionärer", dvs personer som kör 1 timme innebandy, friskis eller spinning ett par gånger i veckan.

Tror de flesta här är en bit över den nivån.