Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 16:31För att försöka få in tråden på nåt som kan vara intressant så svarar jag på Mackans fråga ovan: Jag försöker springa 30-40 km i veckan och mina VFF Classic håller ca:60-70 mil. Då börjar det gå hål vid trampdynan bakom lilltån...
För att försöka få in tråden på nåt som kan vara intressant så svarar jag på Mackans fråga ovan: Jag försöker springa 30-40 km i veckan och mina VFF Classic håller ca:60-70 mil. Då börjar det gå hål vid trampdynan bakom lilltån...
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 16:50Skönt. Då har jag inte missat något viktigt och kan fortsätta springa med mina vanliga löparskor 🙂
Skönt. Då har jag inte missat något viktigt och kan fortsätta springa med mina vanliga löparskor 🙂
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 17:56Anki, jag har ett par VFF Trek som jag springer i ibland och går med ofta. Fantastiskt roligt att springa i, känns mycket lekfullare. Kalv på grönbete typ 😀
KG- sluta trolla varenda tråd.
Christer, dont feed the troll =)
Anki, jag har ett par VFF Trek som jag springer i ibland och går med ofta. Fantastiskt roligt att springa i, känns mycket lekfullare. Kalv på grönbete typ 😀
KG- sluta trolla varenda tråd.
Christer, dont feed the troll =)
Quote from Jonny Persson on 15 May 2012, 19:26Tack för svar! Den tid de håller blir ju rätt ointressant om man inte vet hur mycket folk springer för det brukar vara själva användandet som sliter. Mina vanliga lättviktsskor brukar ofta hålla ungefär samma distanser men är ett par snäpp billigare. De g
Tack för svar! Den tid de håller blir ju rätt ointressant om man inte vet hur mycket folk springer för det brukar vara själva användandet som sliter. Mina vanliga lättviktsskor brukar ofta hålla ungefär samma distanser men är ett par snäpp billigare. De g
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 20:43Det är faktiskt ett par VFF Trek jag funderat på, tänkte även testa att gå en vandringsled med dem för att se hur det funkar. Lär väl gardera med ett byte 🙂 Vilket är bäst, att vara helt barfota i VFF eller bör man använda strumpa och är det i så fall s
Det är faktiskt ett par VFF Trek jag funderat på, tänkte även testa att gå en vandringsled med dem för att se hur det funkar. Lär väl gardera med ett byte 🙂 Vilket är bäst, att vara helt barfota i VFF eller bör man använda strumpa och är det i så fall s
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 21:02Strumpor eller inte är en smaksak. Jag kör alltid med strumpor, för jag får skoskav annars (vilket inte är unikt för mina VFF, jag har tydligen känsliga fötter).
Strumpor eller inte är en smaksak. Jag kör alltid med strumpor, för jag får skoskav annars (vilket inte är unikt för mina VFF, jag har tydligen känsliga fötter).
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 21:03Mina VFF Speed har nu drygt 80 reggade löp-mil och börjar ge upp i sido-tyget mellan stortån nästa tå (mellan-tårna har visst inga namn!?) och i innertyget under hälen. Sulan är iofs sliten mer har några mil kvar att ge, får se om håller ihop över 100 inn
Mina VFF Speed har nu drygt 80 reggade löp-mil och börjar ge upp i sido-tyget mellan stortån nästa tå (mellan-tårna har visst inga namn!?) och i innertyget under hälen. Sulan är iofs sliten mer har några mil kvar att ge, får se om håller ihop över 100 inn
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 21:55Jag använder aldrig strumpor i vff 😀 Skulle nog kännas konstigt tror jag, men det är väl en smaksak.
Jag använder aldrig strumpor i vff 😀 Skulle nog kännas konstigt tror jag, men det är väl en smaksak.
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 10:50Det går utmärkt att påbörja sin teknikträning i "framfotalöpning" i vilka minimalistiska skor som helst, behöver inte vara Fivefingers. Med minimalistisk menar jag tunn sula och så lite 8eller ingen) höjdskilnad mellan häl och tå. Vibram gör ju modellen M
Det går utmärkt att påbörja sin teknikträning i "framfotalöpning" i vilka minimalistiska skor som helst, behöver inte vara Fivefingers. Med minimalistisk menar jag tunn sula och så lite 8eller ingen) höjdskilnad mellan häl och tå. Vibram gör ju modellen M
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 11:01Jag reggar aquasocks-pass som minimalistisk löpning (såklart) men även mina nya New Balance MT00. Däremot Inov-8 F-Lite 195 reggar jag som "reguljär" löpning. Gråzon där...
Jag reggar aquasocks-pass som minimalistisk löpning (såklart) men även mina nya New Balance MT00. Däremot Inov-8 F-Lite 195 reggar jag som "reguljär" löpning. Gråzon där...