Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningviktklasser
You need to log in to create posts and topics.

Kommer fortfarande vara som höjdhoppssnacket mellan Holm och Sjöberg. Jag har hoppats högts om man relaterar till min längd. Ja, men jag har fortfarande hoppat högst.

Kan vi inte skapa en regel att hockeyspelare bara får tackla motståndare i samma viktkl

Inom löpning kan ju i alla fall längre/tyngre löpare (t ex Tergat, Bolt, Solinsky, Radcliffe) hävda sig mot kortare/lättare löpare. Det verkar vara svårare i judo/tyngdlyftning etc.

Inofficiella åldersklasser finns redan och är ett handikappsystem som används väldigt ofta.

Det går väl inte tävla rättvist? Då måste ju alla få guldmedalj.

Det finns idag ca 36 (beroende hur högt i ålder man räknar plus indelning i kön) klasser inom löpning baserat på ålder.
Skulle det även införas vikt inom alla dessa åldersklasser skulle det nog bli rätt rörigt.

Kanske även längdindelning? Längden har ma

Alla borde åtminstone få lika mycket tid till att träna, lika mycket pengar till träningsläger, massör, tränare etc...

Om man nu är överviktig och vill prestera i löpning får man banta.

Har man byggt på sig muskler får man "skylla sig själv" och tävla i sporter där musklerna kommer till användning.

Tillägg: Måste vi inte ha klasser för de som tränar 1,2,3,4,5,6,7 dagar

Hur mycket man tränar påverkar verkligen resultatet och borde alltså vara en självklar klassindelning. Varför ska jag tävla i samma klass som de som tränar nästan varje dag och kan köra långpass jämt och ständigt? 🙂

Nej, inga klasser för sånt man kan p

Tobias, testa att cykla eller åka skidor mot varandra? & lite benpress?
Det var pga detta man började skapa mångkampssporter ...
Jag kan märka att jag springer ifrån folk jag är lättare än, men samma personer kan vara mkt starkare i benen, och hålla ut lä

Ett alternativ skulle kunna vara att lägga till tävlingsklasser för de som inte klassas som handikappade men har komparativa nackdelar i vissa sporter. Några exempel:

- Basket för personer under medellängd
- Sumobrottning för anorektiker
- Stavhopp för h