Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 11:48Just det!
Just det!
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 12:35Hundägare som går efter ena sidan med hunden långt utanför GC-banan på den andra sidan är värst. Speciellt på kvällen när vare sig hunden eller kopplet syns. Som jag har berättat tidigare så körde en av mina söner in i ett sådant koppel när han cyklade he
Hundägare som går efter ena sidan med hunden långt utanför GC-banan på den andra sidan är värst. Speciellt på kvällen när vare sig hunden eller kopplet syns. Som jag har berättat tidigare så körde en av mina söner in i ett sådant koppel när han cyklade he
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 15:05Normalbegåvade brukar se sig för innan de ändrar färdriktning.
Normalbegåvade brukar se sig för innan de ändrar färdriktning.
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 15:33Finns tyvärr alldeles för många onormaltbegåvade 😉
Finns tyvärr alldeles för många onormaltbegåvade 😉
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 15:57I min erfarenhet kan många gående (iaf de flesta mellan Ulriksdal och Solna) inte ens hålla sig på sin sida på en väg med enskilda fält för gående och cyklister. Hur ska man då kunna komma överens hur man beter sig på en delad bana? :@
Lite mer seriöst:
I min erfarenhet kan många gående (iaf de flesta mellan Ulriksdal och Solna) inte ens hålla sig på sin sida på en väg med enskilda fält för gående och cyklister. Hur ska man då kunna komma överens hur man beter sig på en delad bana? :@
Lite mer seriöst:
Quote from Camilla Höög on 3 July 2012, 17:22På cykelbanor får cyklar och mopeder klass 1 (de gamla som fick gå i 30 km/h + de nya som max får göra 25 km/h) köras. EU-moppar (max 45 km/h) får inte köra där, men det gör många ändå.
På cykelbanor får cyklar och mopeder klass 1 (de gamla som fick gå i 30 km/h + de nya som max får göra 25 km/h) köras. EU-moppar (max 45 km/h) får inte köra där, men det gör många ändå.
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 19:27Och gående, om de lämnar företräde för fordon som cykelvägen är avsedd för.
Och gående, om de lämnar företräde för fordon som cykelvägen är avsedd för.
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 21:54Flera nämner att dom inte vill gå på höger sida för att då ser dom inte cyklist som ska köra om dom och man får dom otäckt nära.
Känns som det resonemanget även hör hemma på en väg, och där är ju alla överens om att gående håller sig på vänster sida.Men
Flera nämner att dom inte vill gå på höger sida för att då ser dom inte cyklist som ska köra om dom och man får dom otäckt nära.
Känns som det resonemanget även hör hemma på en väg, och där är ju alla överens om att gående håller sig på vänster sida.
Men
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 01:05"Känns som det resonemanget även hör hemma på en väg, och där är ju alla överens om att gående håller sig på vänster sida"
En sak jag inte förstår är varför ingen lyfter fram den naturliga konsekvensen att cyklar då också bör hålla till vänster på bilväg
"Känns som det resonemanget även hör hemma på en väg, och där är ju alla överens om att gående håller sig på vänster sida"
En sak jag inte förstår är varför ingen lyfter fram den naturliga konsekvensen att cyklar då också bör hålla till vänster på bilväg
Quote from Camilla Höög on 4 July 2012, 06:46Anledningen till att cyklar kör på höger sida är för att de är fordon och följer de bestämmelser som gäller för fordon när det gäller väjningsplikt, högerregel, trafikljus m.m.
Det skulle bli stora problem att i trafiken om cyklister började med vänstertr
Anledningen till att cyklar kör på höger sida är för att de är fordon och följer de bestämmelser som gäller för fordon när det gäller väjningsplikt, högerregel, trafikljus m.m.
Det skulle bli stora problem att i trafiken om cyklister började med vänstertr