Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 09:22Jag har gjort ett test på 30 meter med flygande start. Resultatet var ungefär 4 sekunder blankt (med manuell tidtagning). Med den farten, plus kanske 1,5 sekunder för reaktionstid, acceleration och tappad fart i slutet, kanske tiden på 100m skulle bli 1
Jag har gjort ett test på 30 meter med flygande start. Resultatet var ungefär 4 sekunder blankt (med manuell tidtagning). Med den farten, plus kanske 1,5 sekunder för reaktionstid, acceleration och tappad fart i slutet, kanske tiden på 100m skulle bli 1
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 11:10Jag tror att första mål till dig är att skikta 60 s. Men tror att genom intervall träning inom ett år kommer du till tider som 59 s.-58 s. (t+)
Jag tror att första mål till dig är att skikta 60 s. Men tror att genom intervall träning inom ett år kommer du till tider som 59 s.-58 s. (t+)
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 16:20400 m är en vidrig distans. Minns att jag kom sist (!) på distansen på en tävling, men kom två totalt på 800 m under Arlakannan under tidiga tonåren (1993 eller nåt) 🙂
400 m är en vidrig distans. Minns att jag kom sist (!) på distansen på en tävling, men kom två totalt på 800 m under Arlakannan under tidiga tonåren (1993 eller nåt) 🙂
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 19:38Håller med Robban, att utlova 55' sek för en oprövad 35-åring som inte ska ha 400m som huvuddistans är alldeles för optimistiskt.
Med idog medeldistansträning är det mer realistiskt att Lars en riktigt bra dag presterar under minuten på 400m.
Diskussio
Håller med Robban, att utlova 55' sek för en oprövad 35-åring som inte ska ha 400m som huvuddistans är alldeles för optimistiskt.
Med idog medeldistansträning är det mer realistiskt att Lars en riktigt bra dag presterar under minuten på 400m.
Diskussio
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 21:47Kanske lite OT, men det här avsnittet i "Snabba Cash" tyckte jag var roligt: "Jorge visste att han sprang fyrahundra meter på under femtio sekunder och tre kilometer under elva minuter". Är det bara jag som tycker att <50 s på 400 m verkar en aning svårar
Kanske lite OT, men det här avsnittet i "Snabba Cash" tyckte jag var roligt: "Jorge visste att han sprang fyrahundra meter på under femtio sekunder och tre kilometer under elva minuter". Är det bara jag som tycker att <50 s på 400 m verkar en aning svårar
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 22:13Jag har varit ganska flitig med korta backsprinter sedan i höstas, men är inte så säker på att det gett någon större förbättring i snabbhet. Utan en ganska mycket bättre tid på flygande 30 har jag svårt att se några spektakulära resultat på 400m.
Vilka
Jag har varit ganska flitig med korta backsprinter sedan i höstas, men är inte så säker på att det gett någon större förbättring i snabbhet. Utan en ganska mycket bättre tid på flygande 30 har jag svårt att se några spektakulära resultat på 400m.
Vilka
Quote from Funbeat user on 23 February 2010, 20:27Det gäller olika hopp övningar,knäböj men man får inte glömma överkropp! Mage, armar ,bål,och rygg.De är viktiga när det gäller snabb distans. Styrka genom längre distanser.Viktikaste är åndå intervaller Och fartlek och backträning!
Ex.Inebany är en bra
Det gäller olika hopp övningar,knäböj men man får inte glömma överkropp! Mage, armar ,bål,och rygg.De är viktiga när det gäller snabb distans. Styrka genom längre distanser.Viktikaste är åndå intervaller Och fartlek och backträning!
Ex.Inebany är en bra
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 09:43Kör mycket fartträning, flygande 30, korta intervaller 20-200m för att lära kroppen springa snabbt men avslappnat. Lång vila mellan.
Lägg till plyos som mångsteg, enbenshopp, stående längd, spänsthopp, jämfota häckhopp (med varierande avstånd och höjd på
Kör mycket fartträning, flygande 30, korta intervaller 20-200m för att lära kroppen springa snabbt men avslappnat. Lång vila mellan.
Lägg till plyos som mångsteg, enbenshopp, stående längd, spänsthopp, jämfota häckhopp (med varierande avstånd och höjd på
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 13:22Ok, tack för tipsen!
Ok, tack för tipsen!
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 16:30Jag skulle vilja slå ett slag för en mer periodiserad träning. När är det du vill vara som bäst på 400? Om det är till sommaren kan du köra lite mindre kvalité nu och satsa på att bygga upp en bra bas att stå på. Långa intervaller (typ tusingar) och lite
Jag skulle vilja slå ett slag för en mer periodiserad träning. När är det du vill vara som bäst på 400? Om det är till sommaren kan du köra lite mindre kvalité nu och satsa på att bygga upp en bra bas att stå på. Långa intervaller (typ tusingar) och lite