Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinterskor, så överdrivet!
You need to log in to create posts and topics.

Tja, jag sprang straxt under två timmar igår och Du har rätt, det var inte halt hela passet men de steg som inte var det, de kunde lätt räknas och översteg knappast 20. 😉 (Jepp, körde med spik under framfoten.)

Det finns skor för väta, skor för halt un

Inte alla springer så långt så att de passerar flera klimatzoner, K-G! 😉 Jag kan lova att idag var det lika halt under i alla fall halva passet, som jag sprang på skogsvägar.

Jag har inte sagt att det är fel att ha dubbar. I isiga backar och kurvor hjälper det alla, men men man kan ju ta det lugnt där istället. Ju lägre stegfrekvens man har, desto mer nytta gör dubbarna, vilket kan förklara varför somliga tycker det är mer vik

Om man tar det lugnt i isiga uppförsbackar kommer man inte upp, försöker man nån form av gångart i isiga nedförsbackar åker man på ändan ner! Ibland är det dags att ge sig Klas!

Är det så jävligt så brukar man kunna hitta lite bättre grepp i en annan del av backen.

Själv föredrar jag trailskor på vintern. Då håller jag mej både torr och varm, och inte halkar jag heller.

Tycker hela tråden är lite... ???

Den som vill köra omkring på sommardäck, gå i flipp-flopps, t-shirt & ha AC:n på det kallaste under vintern, ja den gör väl det... ???

Den som vill ha kläder, däck & grejer för vinterbruk, ja den har väl har det då

Det är väl ingen som sagt att det är något fel på att välja ett par varmare skor, men det är märkligt att en en av de idrotterna när man behöver så minimaliskt med material har blivit så materialiserad. Om man tror att det går att köpa sig framgång i löpn

Jag kan inte se att det är fel att försöka ha det så skönt som möjligt. Inte heller att man vill se ok ut, men det är ju en helt annan diskussion.

Jag själv försökte hitta mig ett par varmare skor med bra grepp men blev orolig att de inte skulle vara så

Jag var ute och sprang i 5 cm nysnö idag. 0-gradigt. Eller vad det kan ha varit, inte halt men kylde ner fötterna rätt bra omdet fick chansen ... i mina DS trainers. Det gick, men det är kallt i början. Fanns de skorna i en vinterversion, utan dubbar tror