Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinterskor, så överdrivet!
You need to log in to create posts and topics.

Alltid nåt(t+):-)

Som inbiten norrlänning gillar jag vinterunderlag, och halkar väldigt sällan varken när jag går eller springer. Det handlar som sagt mycket om teknik. Ändå har jag haft stor glädje av mina dubbade skor vintertid, främst under perioderna med isfläckar, som

Bra och vettigt inlägg, Anders(hv)

Har köpt vinterskor en gång.
Goretexsorten. För mer värme.

Ett för mig udda men roligt minne.
Ca. 15 år tillbaks var jag med på ett marathonlopp.
Vi var bara en 50 st. ca. som startade, varav hälften hade bättre pers. än jag. Tror ca. 15 låg runt 2:40 -

Sylvia, jag kör också med Seegerstrumpor, använder dem ofta till vardags också, har även deras Cross Country strumpor till pjäxorna ( ja _nu_ gick jag OT)
Fö: Hör du Tomten (edit: 236782 alltså), att diskutera behövet av vinterskor eller ej inkluderar g

Jag springer till stor del i stan och tycker att är det någonstans jag har glädje av mina icebugs så är det där. Det plogas otroligt dåligt, det saltas och återfryser. Trottoarerna är till stor del knöggliga isgator. När det inte är fruset är det en blöt,

Ja du Lingling, med ullstrumpor halkar man inte 😉

K-G: En rolig historia, men jag förstår ärligt talat inte relevansen av ditt inlägg för träning idag. Vore det inte bättre att kunna springa ordentligt och säkert istället för att pulsa i snön? Är det inte tillräckligt retro?

Jag köpte skor med Goretex.

Staffan.
Jag var bara 20 minuter långsammar än mitt pers, så jag sprang helt godkänt.
Nu var det ingen snöpulsning att tala om.
Efter några varv hade vi som "fegade" fått till en helt godkänd bit vid sidan av "isgatan".

När jag kör bil - bor backigt - s

@Magnus, jag har bara tre par skor, om nu fivefingers räknas som ett par. Nu vintertid kör jag ett par Mizuno wave ronin 2.. Funkar helt okej om gångvägen är plogad o sandad, men det är klart.. är det oplogat är det väl ingen större hit att springa alls.