Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinterskor, så överdrivet!
You need to log in to create posts and topics.

Så du har tre par skor utan dubb? Och klagar på de som tror de kan köpa sig till framgång? Hmm... (H)

Om du bara springer när underlaget passar, behöver du förstås inte dubbade skor. Men vi är allt några stycken som inte ger upp när det blir vinter.

Plo

Eftersom gångbanorna oftast är plogade är det inget problem.. Försök du att springa i ett par fivefingers i -10 så kanske du förstår att man behöver ett alternativ. Det tredje paret har jag inomhus på löpband för att slippa skita ner med mina utepjux. Men

Jag undrar varför så många löpare verkar så oerhört provocerade av att folk som springer långsammare än de själva köper prylar? Är det inte pulsklockor eller sportdryck så är det vinterskor. Jag har inga vinterskor men använder mina terrängskor mer än min

Förresten är det grymt kul att springa obanat i djup (lätt) snö. I nerförsbackarna känns det nästan som att åka skidor offpist. Det känns ju lite sorgligt att stå på ett löpband istället bara för att man blir kall om fötterna... 😉

"Anser i alla fall i kort o gott att det går minst lika bra att springa i sina sommarskor och då kör jag själv med ett par tävlingsdojor på närmare 200gram. Upplever inga som helst problem med varken kylan eller greppet då jag springer på cykel/gångbanorn

" .. då jag springer på cykel/gångbanorna" .. Vart finner du dubbelmoralen? Nämde absolut inget om att springa i terräng, tvärtom! Klart ett par skor med grövre sula passar där, det säger väl sig självt, men på en plogad o grusad gångbana anser jag att de

Jag springer gärna odubbat i lössnö osv, men på stigar/vägar där det förekommer halka osv föredrar jag faktiskt någon typ av dubb? Tycker du att det handlar om överdriven materialism att undvika fallskador så får det stå för dig. Jag håller absolut inte m

Har jag någonsin påstått att det skulle vara dåligt med dubb? Det jag har påstått är att ett par "vanliga" löparskor går att använda året runt.

Det tycks vara så, av kommentarerna här före / idag att döma, att det inte förekommer spikskor som s.k. vinterskor hos någon alls...
Märkligt egentligen.
Om vi nu talar om att ha bra grepp etc på vägarna så är väl spiks ett gynnsamt val!?
Vad är grejen me

Det är väl upp till var och en att välja. Jag anser dock att vanliga löparskor räcker bra om förutsättningarna är dom rätta..