Quote from Elias Engqvist on 4 February 2011, 12:30Jag trodde att Adam och Eva skapades för 6000 år sen??? Nu fattar jag ingenting!
Jag trodde att Adam och Eva skapades för 6000 år sen??? Nu fattar jag ingenting!
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 12:49Ujujuj vad OT..
Smickrande Stefan, det är knappast _min_ definition av den tidiga människan.Helt rätt Anders.
Blir bara beklämd (oavsett sammanhang) när man stöter på ungdomar som har en så pass skev tidsuppfattning av människans utveckling.
Dessutom st
Ujujuj vad OT..
Smickrande Stefan, det är knappast _min_ definition av den tidiga människan.
Helt rätt Anders.
Blir bara beklämd (oavsett sammanhang) när man stöter på ungdomar som har en så pass skev tidsuppfattning av människans utveckling.
Dessutom st
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 12:55Att hänvisa till hur "människan" levde för 2 Mår för att styra hur vi handlar nu, är bara ett glorifierat sätt att säga "ööh, så har vi alltid gjort!".
Att hänvisa till hur "människan" levde för 2 Mår för att styra hur vi handlar nu, är bara ett glorifierat sätt att säga "ööh, så har vi alltid gjort!".
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 13:41Man bränner ju alltid både fett och kolhydrater, men i olika proportioner. Den största faktorn är, vad jag förstår det, pulsen. Dvs att man bränner mindre fett ju högre puls man har, då fettförbränning är en långsam process.
Om man inte bryr sig om fettf
Man bränner ju alltid både fett och kolhydrater, men i olika proportioner. Den största faktorn är, vad jag förstår det, pulsen. Dvs att man bränner mindre fett ju högre puls man har, då fettförbränning är en långsam process.
Om man inte bryr sig om fettf
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 13:51Fast man ju passa på att göra flera flugor på smällen då man ändå håller på.
Fast man ju passa på att göra flera flugor på smällen då man ändå håller på.
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 13:57Men om man nu har med sig energi ut på långpassen, vad är det då man ska ha? Nötcreme eller snickers el. dylikt. Sportdryck eller vatten, kanske resorb?
Vad är bäst, och när i så fall ska man ha med sig......
Men om man nu har med sig energi ut på långpassen, vad är det då man ska ha? Nötcreme eller snickers el. dylikt. Sportdryck eller vatten, kanske resorb?
Vad är bäst, och när i så fall ska man ha med sig......
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 14:10Ingenting är "bäst" men ta absolut med dej nåt du gillar att stoppa i dej.
Ingenting är "bäst" men ta absolut med dej nåt du gillar att stoppa i dej.
Quote from Elias Engqvist on 4 February 2011, 14:13Vatten och resorb innehåller ingen energi. F.ö. spelar det ingen större roll varifrån kolhydraterna kommer. Låt magen och smaken bestämma!
Vatten och resorb innehåller ingen energi. F.ö. spelar det ingen större roll varifrån kolhydraterna kommer. Låt magen och smaken bestämma!
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 14:49Bränner man verkligen mindre fett när pulsen ökar, det är väl bara %-andelen som sjunker, medan däremot den absoluta mängden nått ett tak (asymptot) och inte längre ökar?
Bränner man verkligen mindre fett när pulsen ökar, det är väl bara %-andelen som sjunker, medan däremot den absoluta mängden nått ett tak (asymptot) och inte längre ökar?
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 15:56Det är min förståelse också av det hela Lingling.
En annan relevant fråga är hur bevisat det är att man ökar på mitokondrier och kapillärer i musklerna genom att låta musklerna arbeta mer med fettförbränning under långpassen? Finns det vetenskapliga stud
Det är min förståelse också av det hela Lingling.
En annan relevant fråga är hur bevisat det är att man ökar på mitokondrier och kapillärer i musklerna genom att låta musklerna arbeta mer med fettförbränning under långpassen? Finns det vetenskapliga stud