Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:00Jag tycker att alla som anväder ordet "gayigt" är nazister...
Allvarligt; jag är ganska trött på alla grabbiga grabbar som tycker att det är OK att använda den jargong de är bekväma med i alla sammanhang, och att avfärda alla som reagerar på det som "öve
Jag tycker att alla som anväder ordet "gayigt" är nazister...
Allvarligt; jag är ganska trött på alla grabbiga grabbar som tycker att det är OK att använda den jargong de är bekväma med i alla sammanhang, och att avfärda alla som reagerar på det som "öve
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:08Tomas.
Jag lär vara allt annat än grabbig.
Fått epitetet "gammal patetisk gubbe" av "intelligenta människor".Visst finns det ungdomar ( allt < 40 så som jag ser det )
som tycker de är tuffa när de använder ord på fel sätt.De är dock tack och lov i m
Tomas.
Jag lär vara allt annat än grabbig.
Fått epitetet "gammal patetisk gubbe" av "intelligenta människor".
Visst finns det ungdomar ( allt < 40 så som jag ser det )
som tycker de är tuffa när de använder ord på fel sätt.
De är dock tack och lov i m
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:18Varför är det OK att kalla någon grabbig? Har aldrig hört någon använda det i en positiv mening.
Varför är det OK att kalla någon grabbig? Har aldrig hört någon använda det i en positiv mening.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:18Bra utrustning underlättar alltid. Jag tror inte man ska tänka att man inte är tillräckligt bra löpare för att ha det ena och det andra. Tänk tvärtom: Jag behöver all hjälp jag kan få! Det är en anledning till att det är ÄNNU viktigare med bra skor t ex o
Bra utrustning underlättar alltid. Jag tror inte man ska tänka att man inte är tillräckligt bra löpare för att ha det ena och det andra. Tänk tvärtom: Jag behöver all hjälp jag kan få! Det är en anledning till att det är ÄNNU viktigare med bra skor t ex o
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:21K-G, du kanske är en grabbig gubbe? 😉
Jag vill inte att alla ska vara likadan, men att man funderar lite grann innan man kastar ur sig det ena eller det andra, eller iallafall tänker efter om andra tar illa upp, eller iallafall inte tycker att alla som
K-G, du kanske är en grabbig gubbe? 😉
Jag vill inte att alla ska vara likadan, men att man funderar lite grann innan man kastar ur sig det ena eller det andra, eller iallafall tänker efter om andra tar illa upp, eller iallafall inte tycker att alla som
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:23Krister, det var menat negativt.
Krister, det var menat negativt.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:26Uppenbart att detta handlar om könsroller. Många män och kvinnor är rädda för att lämna de traditionella attributen.
Vissa män tycker att det känns obehagligt att springa i tights. Vissa kvinnor skrattar åt män som stickar. Vissa kvinnor tycker att det k
Uppenbart att detta handlar om könsroller. Många män och kvinnor är rädda för att lämna de traditionella attributen.
Vissa män tycker att det känns obehagligt att springa i tights. Vissa kvinnor skrattar åt män som stickar. Vissa kvinnor tycker att det k
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:33Jag har sprungit mer eller mindre sedan 1952.
Har väl inte alltid "klonat" mig men fått mest uppskattning.
Jag accepterar de som vet mycket bättre än jag, men de accepterar inte mig.
Väldigt ofta.
Jag skriver positiva ting till dem,
de svarar med att pl
Jag har sprungit mer eller mindre sedan 1952.
Har väl inte alltid "klonat" mig men fått mest uppskattning.
Jag accepterar de som vet mycket bättre än jag, men de accepterar inte mig.
Väldigt ofta.
Jag skriver positiva ting till dem,
de svarar med att pl
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:41K-G, bara för att klargöra: jag accepterar gärna dig för den du är och jag läser allt du skriver med stort nöje och intresse! Men jag förbehåller mig rätten att diskutera språkbruk och därmed sammanhängande värderingar.
K-G, bara för att klargöra: jag accepterar gärna dig för den du är och jag läser allt du skriver med stort nöje och intresse! Men jag förbehåller mig rätten att diskutera språkbruk och därmed sammanhängande värderingar.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:52Självklart bör man fundera en gång extra innan man skriver något i ett Internetforum, eftersom risken för misstolkningar tyvärr är större där än i "verkliga livet"...
Samtidigt bör man i sådana här sammanhang vara medveten om att olika personer är olika
Självklart bör man fundera en gång extra innan man skriver något i ett Internetforum, eftersom risken för misstolkningar tyvärr är större där än i "verkliga livet"...
Samtidigt bör man i sådana här sammanhang vara medveten om att olika personer är olika