Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning10 km - bästa tid för kvinnor
You need to log in to create posts and topics.

Jäg är nästan identisk med Lina Wallin 😉 I alla fall i längd 182 cm och vikt 75kg. Mitt pb är strax under 45 min. Det var 2007 på Milspåret, kan hända att jag vägde nåt kilo mindre då. Det var mitt första och hittills enda millopp!

Jag har nyss börjat springa (för en månad sedan) och sprungit milen 2 ggr sedan dess. Min andra och därmed bästa tid ligger på 59,42 (första på 62 min). Men jag tror att jag har ökat på tempot lite snabbt och har bestämt mig för att strunta i att försöka

Jag har sprungit milen på 47.21 (flack bana) 2008 och hoppas på sub 45 i år. Just nu går det lite trögt dock, föredrar vårväder och torra vägar. BMI har jag ingen lust att räkna på, väger lagom tror jag... Inspirerande att se att det finns möjlighet att k

Snabbast noterade tid på träning är 48.23, snabbast på tävling 49.19. Båda tiderna är satta 2007, sen dess har jag inte maxat just den distansen. Vägde nog ca 58-59 kg vid båda tillfällena.

35 är absolut ingen ålder för en löpare!! Fyller oxå 35 i sommar och räknar kallt med att slå pb många gånger framöver 🙂 Hittills är pb:t på 43:45 (Tjejmilen 2008). Vad jag vägde då vet jag inte riktigt, runt en 57-58 skulle jag tippa (är 168cm lång).

Mycket snack om vikt... Elasta är dock inne på rätt spår, vikt spelar mindre roll...

Klart man inte skall vara överviktig men för att bli snabb krävs träning träning och mer träning...

Jag förordar intevaller av det jobbiga slaget, sådana som gör ont o

Vikten spelar jättestor roll. Går man ner ett kilo kapar man 30 sekunder-en minut på milen.

Menar Du Allie, att om jag gick ner till 45 kg (från 50) så skulle jag per automatik springa milen på under 50 minuter?

Hmm, tror jag avstår iaf. Skulle se ut som ett benrangel med ett BMI på 17,5. (#)

Allie: Det är just så där man inte får resonera för det beror helt på om man är överviktig eller ej. Är man underviktig så går det antagligen långsammare, man blir mer skadebenägen mm ju mer man går ner. Till slut dör man!

Inte bra alls att skriva så där

Formlen gäller främst om man har överflödiga fett-kilon att ta av. Men sett ur ett prestationsinriktat långdistansperspektiv så HAR de flesta också lite överflödskilon.