Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning10 km - bästa tid för kvinnor
You need to log in to create posts and topics.

I maj 2005 gjorde jag milen på en timme och på Sylvesterloppet 31/12 gjorde jag milen på 51.40. Jag har vägt ungefär lika mycket hela tiden, men min densitet har nog ändrats något för jag är inte riktigt lika omfångsrik nu som jag var då även om det inte

Jag har sett Marek Poszepczynski springa halvmaran på under 1.10 innan han officiellt bytte sport från handboll till löpning. Han såg ut att väga 90-95 kg, säkert 30 kg mer än många konkurrenter, men inte mycket fett förstås.

Det är en vedertagen sanning bland löpare. Man höjer syreupptagningsförmågan om man går ner, det blir ju mindre kropp att syresätta. Men om man går ner så mycket att man blir underviktig, svag och skör lär det ju inte gälla, nej. Men de flesta är nog lång

Det är väl det som är så svårt med sådana här diskussioner, det går inte att vara kategorisk.

Vad det handlar om är väl att det naturligtvis är mindre lyckat att ha en massa "dökilon" (sk fett) att släpa på. Muskler tror jag däremot är bra att ha (i lago

Och hennes namn börjar på Anna och slutar på Rahm? 🙂
Tyvärr är det nog så att den ideala vikten för att prestera bra på långdistans är lägre än vad som egentligen är bra för hälsan.

Det är mitt "fel" att vi snackar vikt. Jag frågade, av helt själviska skäl, vad tjejerna vägde/hade för bmi och vad miltiden var. Anledningen var att jag skulle vilja veta vad normalviktiga tjejer och överviktiga tjejer springer milen på, i verkligheten.

Vi som väger mer - och springer långsammare - har väl helt enkelt inte deltagit i diskussionen...! 😉

Jag väger BETYDLIGT mer än 60 kg, men hade jag vägt mindre än 60 kg skulle jag nog vara lite väl smal till mina 184 cm...

Precis.... vi som väger mer (och till råga på allt är kortare) vågar inte outa våra grymma tider.

I juni i år va första gången jag sprang en mil, det tog 74 minuter. Bra för nån som inte sprungit nåt tycker jag :D.

(161/68)

En kortis till, 160cm och 66kg, som springer milen på runt 66min nu.