Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 21:42Kristina: jag tror du kan tjäna på att försöka hålla samma frekvens (180/190/vad som passar bäst) vid 6, 5 och 4-fart, dvs motionärshastigheter som Klas kallar det. Försök utnyttja gravitationen som dragkraft genom att förskjuta tyngdpunkten framåt så att
Kristina: jag tror du kan tjäna på att försöka hålla samma frekvens (180/190/vad som passar bäst) vid 6, 5 och 4-fart, dvs motionärshastigheter som Klas kallar det. Försök utnyttja gravitationen som dragkraft genom att förskjuta tyngdpunkten framåt så att
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 22:19Tack för tipset Fredric. Jag ska prova och känna efter och även be en av tränarna kolla mig ang ditt tips. 🙂
Tillägg: Jag ändrar absolut tyngdpunkten vid fartökning men kanske för lite?
Tack för tipset Fredric. Jag ska prova och känna efter och även be en av tränarna kolla mig ang ditt tips. 🙂
Tillägg: Jag ändrar absolut tyngdpunkten vid fartökning men kanske för lite?
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 22:21Jag håller inte alls med Fredric om det, men det är ett annat ämne.
Edit: så länge det känns avspänt finns ingen anledning att oroa sig över för hög stegfrekvens.
Jag håller inte alls med Fredric om det, men det är ett annat ämne.
Edit: så länge det känns avspänt finns ingen anledning att oroa sig över för hög stegfrekvens.
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 22:38Kristina, du fattar ju visst!! 🙂 Du har ju redan en mkt bra frekvens som du förmodligen inte behöver joxa med.
Sylvia, jag blev glad av ditt inlägg. Kul med folk som med relativt enkla medel hittar bättre teknik som gör det roligare att löpa och dessut
Kristina, du fattar ju visst!! 🙂 Du har ju redan en mkt bra frekvens som du förmodligen inte behöver joxa med.
Sylvia, jag blev glad av ditt inlägg. Kul med folk som med relativt enkla medel hittar bättre teknik som gör det roligare att löpa och dessut
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 22:40Nä, kom igen Klas. Klart att du ska bidra med dina kunskaper, speciellt om dom kan vidga perspektivet på det vi diskuterar. Jag tycker vi har lyckats hålla ett vidsynt perspektiv i tråden hittills, så kör på i samma anda.
Nä, kom igen Klas. Klart att du ska bidra med dina kunskaper, speciellt om dom kan vidga perspektivet på det vi diskuterar. Jag tycker vi har lyckats hålla ett vidsynt perspektiv i tråden hittills, så kör på i samma anda.
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 22:50Mats: haha vad jag känner igen mig från när jag tränar med svågern/fotbollstränaren men också från familjen vid LL-uppvärmningen - "Varför springer du sådär?". På lunch-rundorna på jobbet var det samma reaktion i början, men när dom sett att jag alltid va
Mats: haha vad jag känner igen mig från när jag tränar med svågern/fotbollstränaren men också från familjen vid LL-uppvärmningen - "Varför springer du sådär?". På lunch-rundorna på jobbet var det samma reaktion i början, men när dom sett att jag alltid va
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 22:53He, Conny, du blir nog aldrig nån forskare. Du mäter 1 min då du springer, får det till att du springer m frekvensen 180 och sen använder du det som bevis för att du inte springer med 180 i frekvens i vanliga fall???
Christer S_Jag måste ju testa lite fö
He, Conny, du blir nog aldrig nån forskare. Du mäter 1 min då du springer, får det till att du springer m frekvensen 180 och sen använder du det som bevis för att du inte springer med 180 i frekvens i vanliga fall???
Christer S_Jag måste ju testa lite fö
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 23:03"En tung person har i normalfallet kraftigare muskler än en lätt person. Den tyngre personen har därmed en "starkare fjädring" än den lättare personen."
Men tyvärr inte starkare i förhållande till vikten. För om vikten inte spelade någon roll så skulle i
"En tung person har i normalfallet kraftigare muskler än en lätt person. Den tyngre personen har därmed en "starkare fjädring" än den lättare personen."
Men tyvärr inte starkare i förhållande till vikten. För om vikten inte spelade någon roll så skulle i
Quote from Funbeat user on 13 October 2011, 06:26Klas: Jag håller inte alls med Fredric om det, men det är ett annat ämne.
Edit: så länge det känns avspänt finns ingen anledning att oroa sig över för hög stegfrekvens.Mats: Kristina, du fattar ju visst!! Du har ju redan en mkt bra frekvens som du förm
Klas: Jag håller inte alls med Fredric om det, men det är ett annat ämne.
Mats: Kristina, du fattar ju visst!! Du har ju redan en mkt bra frekvens som du förm
Quote from Funbeat user on 13 October 2011, 07:41Förlåt om detta blir lite OT, det är inte meningen!
Jag tror att jag springer med hyfsad stegfrekvens, men vet egentligen inte. Jag har supersvårt att springa "normalt", ta tid och räkna steg samtidigt. Klarar tydligen inte av flera saker samtidigt... (#)
Förlåt om detta blir lite OT, det är inte meningen!
Jag tror att jag springer med hyfsad stegfrekvens, men vet egentligen inte. Jag har supersvårt att springa "normalt", ta tid och räkna steg samtidigt. Klarar tydligen inte av flera saker samtidigt... (#)