Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 20:58Ni är för roliga. (t+)
Ni är för roliga. (t+)
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 21:28Håller med K-G ibland:-)
Spring en min i 6 min fart, filma
Spring en min i 4,30 fart, filma
Spring en min i 3 00 fart, filma
Spring i strax under maxfart, filmaJämför o fundera lite på vilka sanningar som gäller i alla farter.
Hur skulle en typ av ste
Håller med K-G ibland:-)
Spring en min i 6 min fart, filma
Spring en min i 4,30 fart, filma
Spring en min i 3 00 fart, filma
Spring i strax under maxfart, filma
Jämför o fundera lite på vilka sanningar som gäller i alla farter.
Hur skulle en typ av ste
Quote from Håkan Öhling on 14 October 2011, 21:48Håkan, formeln som jag refererade till hjälpte mig att förstå principen, men jag säger inte att den ger samma hjälp till alla. Den är inte påhittad och är definitivt applicerbar här. Om du inte håller med skulle jag vara intresserad av vad du anser är fel
Håkan, formeln som jag refererade till hjälpte mig att förstå principen, men jag säger inte att den ger samma hjälp till alla. Den är inte påhittad och är definitivt applicerbar här. Om du inte håller med skulle jag vara intresserad av vad du anser är fel
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 22:19Hej Torbjörn,
För att förstå hur man snabbast tar sig fram kanske det är lättare att tex fundera på hur en rullskidåkare gör.
Det gäller att använda så mycket av kroppens muskler man kan för att få en kraft som går frammåt men samtidigt skapa så lite vär
Hej Torbjörn,
För att förstå hur man snabbast tar sig fram kanske det är lättare att tex fundera på hur en rullskidåkare gör.
Det gäller att använda så mycket av kroppens muskler man kan för att få en kraft som går frammåt men samtidigt skapa så lite vär
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 22:25Tror alla är överens om att man ska komma framåt i löpning och inte stå och stampa på stället (inte ens vid övergångsstället :)).
Det jag tror dom försöker att säga att istället för att skjuta ifrån med kraft för att komma framåt ska man fokusera på att
Tror alla är överens om att man ska komma framåt i löpning och inte stå och stampa på stället (inte ens vid övergångsstället :)).
Det jag tror dom försöker att säga att istället för att skjuta ifrån med kraft för att komma framåt ska man fokusera på att
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 22:54En intressant fråga när det gäller frånskjut är varför elitlöpare använder spikskor.
En intressant fråga när det gäller frånskjut är varför elitlöpare använder spikskor.
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 23:08HW inför cykeln som en intressant liknelse men jag tolkar resultatet helt olika... Cykelns hjul motsvarar det teoretiskt perfekta löpsteget med oändligt korta steg och noll i vertikal rörelse. All kraft kan riktas framåt. Men att framföra cykeln i löphast
HW inför cykeln som en intressant liknelse men jag tolkar resultatet helt olika... Cykelns hjul motsvarar det teoretiskt perfekta löpsteget med oändligt korta steg och noll i vertikal rörelse. All kraft kan riktas framåt. Men att framföra cykeln i löphast
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 23:34Kul med all teori för något som vi människor har gjort automatiskt i alla årtusenden.
Jag däremot bara springer och litar på att evolutionen har gett mig ett för min kropp perfekt löpsteg.
Jag tror uppriktigt att det är bättre att springa i olika sort
Kul med all teori för något som vi människor har gjort automatiskt i alla årtusenden.
Jag däremot bara springer och litar på att evolutionen har gett mig ett för min kropp perfekt löpsteg.
Jag tror uppriktigt att det är bättre att springa i olika sort
Quote from Funbeat user on 15 October 2011, 00:13Förstår inte varför man krånglar till allting så förbaskat, allt skall förklaras, och mätas, frekvensen, pulsen, luftfuktighet, lufttryck, höjd över havet, vindhastighet med eller emot, tempratur (förr satte man upp pekfingret och kände efter ifall det ku
Förstår inte varför man krånglar till allting så förbaskat, allt skall förklaras, och mätas, frekvensen, pulsen, luftfuktighet, lufttryck, höjd över havet, vindhastighet med eller emot, tempratur (förr satte man upp pekfingret och kände efter ifall det ku
Quote from Funbeat user on 15 October 2011, 06:30Jag har gått tillbaka till "bara springa" eftersom det har gett bäst resultat för mig. Lite lustigt är dock att jag ligger på en högre medelkadens på cykel än när jag springer, närmare 180 jmt med ca 165.
Jag har gått tillbaka till "bara springa" eftersom det har gett bäst resultat för mig. Lite lustigt är dock att jag ligger på en högre medelkadens på cykel än när jag springer, närmare 180 jmt med ca 165.