Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning180 bpm
You need to log in to create posts and topics.

Tomas, ja, jag vet att Du tycker det. Vill minnas att vi diskuterade det i en annan tråd. 😉

Och det är helt OK att tycka så. För egen del har mitt löpsteg förbättrats oceaner pga avsaknad av skor, och som jag nu, uppenbarligen, är på väg att kunna appli

För er som har era MP3or på disk:

Jag hittade MixMeister BPM Analyzer, den håller just nu på att tugga igenom mitt MP3 bibliotek och lägga till BPM i taggningen. Jag brukar alltid lyssna på hela album åt gången men ska nog låta nästa laddning bli en ren

Sylvia
Bra att du lyckas föra över ditt bättre steg även till mer uppbyggda skor. Jag klarar inte det riktigt bra även om jag försökt. När jag tränat med mer minimalistiska skor så känns det bara jättekonstigt med "tjockskor". Det känns så konstigt att ja

Tibor, jag har ju redan talat om för er att det är dödsmetall som gäller.
180 BPM och uppåt.

illbatting: Det är alltid dödsmetall som gäller, oavsett vad man ska göra.

Gör det här tankeexperimentet:
1. Du springer i en lång, inte så brant uppförsbacke. Hur känns det och hur fort går det?
2. Du springer samma backe nerför. Hur känns det nu och hur fort går det?

Skillnaden i upplevelse och fart är tyngdkraften. När vi sp

Angående jämförelsen med rullskidor så haltar den rejält:

1. Det mesta av din kraft och rörelse handlar om att hänga på och trycka staven neråt. Du ska högt upp, över staven. Sen är staven under hela rörelsen vinklad bakåt, vilket gör att kraften omvand

Illbatting, Olle: jag är inte främmande för dödsmetall, men jag har ingen koll på vad som finns. Rekommendation på band/album?

Benoit,
Jag vill inte vara oförskämd men tror du uppriktigt på det du skriver?
I princip allt du skriver är ju nonsens. Läs det jag skriver igen och försök förstå andemeningen så tro jag du kan lära dig en massa.

Edit - Det var inte meningen med att vara

Håkan, vad är småstegsklubben?