Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 08:44Mina barn har ett riktigt, riktigt bra löpsteg. De springer med långa steg och med hög stegfrekvens, och fort går det! Som eliten. Naturromantik, javisst!
Sen händer något, kanske inte för alla. Sofflocket. Vid en senare tidpunkt ska det åter springas oc
Mina barn har ett riktigt, riktigt bra löpsteg. De springer med långa steg och med hög stegfrekvens, och fort går det! Som eliten. Naturromantik, javisst!
Sen händer något, kanske inte för alla. Sofflocket. Vid en senare tidpunkt ska det åter springas oc
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 11:59Steget förändras naturligt eftersom fötter utvecklas ända upp i 14-15 årsåldern. Så det är nog inte bara att det är naturligare när de är små, de har andra förutsättningar, inklusive att de är avsevärt lättare.
Steget förändras naturligt eftersom fötter utvecklas ända upp i 14-15 årsåldern. Så det är nog inte bara att det är naturligare när de är små, de har andra förutsättningar, inklusive att de är avsevärt lättare.
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 12:20Det låg en förtäckt liknelse bakom där samtidigt. Barn har samma kondis som eliten. "Eliten" går direkt från barnsteget - det naturliga, ideala, (ironi) - till seriös träning och tappar därför aldrig vare sig flås lr steg.
Barn & eliten har ungefär 1000
Det låg en förtäckt liknelse bakom där samtidigt. Barn har samma kondis som eliten. "Eliten" går direkt från barnsteget - det naturliga, ideala, (ironi) - till seriös träning och tappar därför aldrig vare sig flås lr steg.
Barn & eliten har ungefär 1000
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 13:08Nu tycker jag att ni generaliserar lite väl mycket va? Det finns barn som inte går "idealiskt" som skulle få problem direkt om de började springa längre eller kortare sträckor. Människor är byggda olika.
Nu tycker jag att ni generaliserar lite väl mycket va? Det finns barn som inte går "idealiskt" som skulle få problem direkt om de började springa längre eller kortare sträckor. Människor är byggda olika.
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 13:25Klas, jag HAR läst från början men ser det inte ändå ...
Klas, jag HAR läst från början men ser det inte ändå ...
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 13:50En gång för mycket länge sedan när det fanns noll vetenskapliga teorier som testades på 10-20 personer och därför innebar SANNING, så räknade vi faktiskt runt 240 steg/minut.
Varför?
Tja, jag tillhörde dem som kutade 400 meter under 50 sek. Andra snabba h
En gång för mycket länge sedan när det fanns noll vetenskapliga teorier som testades på 10-20 personer och därför innebar SANNING, så räknade vi faktiskt runt 240 steg/minut.
Varför?
Tja, jag tillhörde dem som kutade 400 meter under 50 sek. Andra snabba h
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 14:38Klas: vanföreställningar var precis rätt ord. Låt kroppen bestämma så kommer det automatiskt att bli rätt.
Klas: vanföreställningar var precis rätt ord. Låt kroppen bestämma så kommer det automatiskt att bli rätt.
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 14:40K-G
<>
Klart man ska springa som man själv vill, framförallt om det är i rekreationssyfte. Men vissa av oss tycker att det är roligt att experimentera och prova lite olika varianter. Ska inte vi får göra det, för att det är
K-G
<>
Klart man ska springa som man själv vill, framförallt om det är i rekreationssyfte. Men vissa av oss tycker att det är roligt att experimentera och prova lite olika varianter. Ska inte vi får göra det, för att det är
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 14:53Krister. Du skriver bra.
Tibor. Vi är olika.
Om jag läser och följer metod efter metod och sedan kommer fram till att allt detta passar mig perfekt så skulle jag nog ändå ej följa detta till punkt och pricka. Fy vad tråkigt. Tunnelseende kallas det.
Krister. Du skriver bra.
Tibor. Vi är olika.
Om jag läser och följer metod efter metod och sedan kommer fram till att allt detta passar mig perfekt så skulle jag nog ändå ej följa detta till punkt och pricka. Fy vad tråkigt. Tunnelseende kallas det.
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 14:55KG: och obanat ger automatiskt ett väldigt bra steg utan att behöva hålla på med en massa teori för något som vi redan är skapta till att kunna.
KG: och obanat ger automatiskt ett väldigt bra steg utan att behöva hålla på med en massa teori för något som vi redan är skapta till att kunna.