Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning180 bpm
You need to log in to create posts and topics.

KG
Varför förutsätter du att alla tänker som dig? Vi tänker alla olika och vissa människor kanske gillar löpteknik och tycker löpningen blir roligare. Bara för att du inte gillar att inte tänka på hur du springer så är inte alla likadana.

För övrigt bru

1. Löpning är en naturlig rörelse som vi har hållit på med i 100.000-tals år och har i generna. Andra sporter som cykling, skridskoåkning är något helt annorlunda.

2. Jag är inte emot löpteknikträning utan menar att man får en bättre löpteknik genom att

Krister, vi är alla dygnet runt belastade av jordens dragningskraft. Detta oavsett längd på benen. Den accelererar kroppen mot jorden ca 10m/ss. Ju längre tid du flyger desto större kraft landar du med. På varje steg. Därför vill du ta stegen oftare. Jag

Den dåliga löpteknik som vi motionärer presterar beror framförallt inte på att vi tar för få steg per minut. Orsaken ligger snarare i övervikt, allmän svaghet, dålig rörelseförmåga, obalans i kroppen osv... osv...

Åtgärdar vi det så förbättras automatisk

Det är en kompromiss att människan springer.

Det jag säger emot är ditt argument att vi kan springa rätt tekniskt för att vi gjort det i 100.000 år. Jag hade inga av dina uppräknade fel men sprang ändå med en väldigt dålig teknik. Trots alla mina år. När jag fick en bättre teknik ökade min frekvens,

Det är inte så många rovdjur som vi springer ifrån.

Tomas.
Jag skriver att springa på sitt vis är bra.
Samtidigt skriver du att jag vill att alla skall springa på MITT vis.
Hur får du ihop det?

Tor.
Jag har säkert testat 10 ggr fler olika sätt att springa än vad du har.
Plus mängder av skor + kläder +

Hmm, du menar Krister?

Vår vän Edit fick hälsa på igen 😉