Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning180 bpm
You need to log in to create posts and topics.

Förstår inte varför kroppen automatiskt skulle kompensera så att det blir rätt? Däremot kompenserar kroppen om du springer fel vilket leder till överansträngning och skador.

Gör man en liknelse med teknik i tex cykling är det ingen som förespråkar "ute o

Fast nog tycker jag att jag cyklar snabbare ju mer jag cyklar.

Teknikträning har en given plats för satsande löpare men underskatta inte hur fint kroppen brukar kunna anpassa sig till hög löpmängd. När jag ligger stadigt på över 10 mil i veckan brukar m

"Fy vad tråkigt. Tunnelseende kallas det."

Jag tycker tvärt om att det är "spring-som-du-vill" som kan liknas vid tunnelseende. Att vägra lyssna på andras idéer eller tankar utan istället utgå ifrån att den egna kroppen redan kan allt helt perfekt och at

Är väl ganska självklart att man cyklar snabbare ju mer man cyklar och samma i löpning, dock till en viss gräns. Men bara för att man springer snabbare betyder det inte att tekniken är bättre, risken för att skadas ökar däremot markant om du springer med

Jag citerar mig själv från det inlägget du svarade på:

"Teknikträning har en given plats för satsande löpare "

Med satsande löpare menar jag då någon som försöker bli bättre. Vill man bli bättre ska man hålla sig skadefri och vissa behöver både tekniktr

Bra Mackan.

Började med att kuta terräng.
Var sedan en gång elit 400 meter.
Sedan blev det längre och längre så jag ändrade löpstil igen.
Sprang med andra på sträckor 3 - 25 km under 60-tallet så nog fick jag lära mig mycket nytt.

Det mesta kom dock

För en del kommer skadorna helt naturligt.

Andra lyssnar och lär och klarar sig från skador.

"Ju friare tyglar desto roligare blir det."

Vi har helt klart olika uppfattning om vad fria tyglar betyder. För mig innebär det bl.a. att våga prova nya saker istället för att sätta på skygglapparna och bara lita på sig själv.

För min kropp var det int

Grubbla inte så mycket på frekvens och liknande saker, känn efter istället hur det känns att springa, var snäll mot kroppen, sätt i fötterna försiktigt för att undvika skador, var avspännd, lugn och närvarande i din löpning, jämför med en gammal veteranbi