Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 11:09Lite utanför ämnet.
Anders. Tack till alla ni som har både rätt, fel & mittemellan! Bra skrivet.
Tibor. Det finns inga "ska" . Också bra skrivet.Tyvärr brakar många ämnen ur när några försöker vara kategoriska.
Det värsta är väl att de lurar andra -
Lite utanför ämnet.
Anders. Tack till alla ni som har både rätt, fel & mittemellan! Bra skrivet.
Tibor. Det finns inga "ska" . Också bra skrivet.
Tyvärr brakar många ämnen ur när några försöker vara kategoriska.
Det värsta är väl att de lurar andra -
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 11:17TK: Jag kör alla pass utom obanat underlag i den högre stegfrekvensen.
En egen erfarenhet är att det man sparar på knän, vader och energiåtgång istället belastar hamstrings & höftböjare lite mer till följd av det högre vispandet med benen. Totalt sett är
TK: Jag kör alla pass utom obanat underlag i den högre stegfrekvensen.
En egen erfarenhet är att det man sparar på knän, vader och energiåtgång istället belastar hamstrings & höftböjare lite mer till följd av det högre vispandet med benen. Totalt sett är
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 11:30K-G: Jag har liten egen erfarenhet av löpning men följer några ultralöpare och har tittat på några Youtube-klipp. Ganska lätt att räkna och konstaterar att Kilian Jornet ligger på ganska exakt 180 steg i minuten efter nästa 16 mil i bergen och min personl
K-G: Jag har liten egen erfarenhet av löpning men följer några ultralöpare och har tittat på några Youtube-klipp. Ganska lätt att räkna och konstaterar att Kilian Jornet ligger på ganska exakt 180 steg i minuten efter nästa 16 mil i bergen och min personl
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 11:39Jag är väl ingen raket själv heller. Långpassfarten ligger väl mellan 5:30 och 6 min/km beroende på underlag, och när glykogenet tar slut efter ca 3 h faller farten ytterligare 30 s/km
Jag har sett kurvor (minns ej var) över energikostnaden per km för lö
Jag är väl ingen raket själv heller. Långpassfarten ligger väl mellan 5:30 och 6 min/km beroende på underlag, och när glykogenet tar slut efter ca 3 h faller farten ytterligare 30 s/km
Jag har sett kurvor (minns ej var) över energikostnaden per km för lö
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 11:48Håkan.
T.o.m. jag springer i just 180 om än ovanligt.
Jornet är filmad på sista biten svagt nedför.
Krupicka-videon visar ett otal olika hastigheter. Plus steglängder.
Krupicka tränar ofta barfota. Bra.De 2 nämnda är också värdselit.
Kan tänka mig
Håkan.
T.o.m. jag springer i just 180 om än ovanligt.
Jornet är filmad på sista biten svagt nedför.
Krupicka-videon visar ett otal olika hastigheter. Plus steglängder.
Krupicka tränar ofta barfota. Bra.
De 2 nämnda är också värdselit.
Kan tänka mig
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 18:16Olle_ K-G har ju sin bestämda uppfattning om vad som är bra för honom och hans skadade knän, och vi får ju inte glömma att han genomfört cirka 900 marathonlopp med skadade knän, om han använt en skadlig löpteknik borde inte så många marathonlopp på så kor
Olle_ K-G har ju sin bestämda uppfattning om vad som är bra för honom och hans skadade knän, och vi får ju inte glömma att han genomfört cirka 900 marathonlopp med skadade knän, om han använt en skadlig löpteknik borde inte så många marathonlopp på så kor
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 20:58KG: du är verkligen en sann relativist:-) Som jag skrev så är stegfrekvensens (och antalet maror) hos några enskilda löpare relativt 😉 ointressant. Vilket egentligen denna stegfrekvensdiskussion också är, eftersom det är så mycket annat som spelar in (d
KG: du är verkligen en sann relativist:-) Som jag skrev så är stegfrekvensens (och antalet maror) hos några enskilda löpare relativt 😉 ointressant. Vilket egentligen denna stegfrekvensdiskussion också är, eftersom det är så mycket annat som spelar in (d
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 21:22Det är inte ointressant, för ytterst få kan hålla sig skadefria nog för att genomföra något liknande, vem vill inte springa lopp om kroppen tillåter ? vem vill inte testa sina gränser och se hur bra man kan bli ? vem vill inte veta hur mycket träning krop
Det är inte ointressant, för ytterst få kan hålla sig skadefria nog för att genomföra något liknande, vem vill inte springa lopp om kroppen tillåter ? vem vill inte testa sina gränser och se hur bra man kan bli ? vem vill inte veta hur mycket träning krop
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 21:43Envisas med att mena att ett enskilt fall inte är intressant för diskussionen kring stegfrekvens för den stora allmänheten. Svarar dock många på dina frågor.
Envisas med att mena att ett enskilt fall inte är intressant för diskussionen kring stegfrekvens för den stora allmänheten. Svarar dock många på dina frågor.
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 22:36K-G har en imponerande samling maror och ultralopp bakom sig och har väldigt mycket personlig erfarenhet. Vad gäller stegfrekvens så skulle jag förmodligen inte heller hålla 180 på ett ultralopp. Går/springer man i 8-10 min/km tempo kan jag förstå att det
K-G har en imponerande samling maror och ultralopp bakom sig och har väldigt mycket personlig erfarenhet. Vad gäller stegfrekvens så skulle jag förmodligen inte heller hålla 180 på ett ultralopp. Går/springer man i 8-10 min/km tempo kan jag förstå att det