Quote from Funbeat user on 9 October 2011, 16:04KG, man får inte ett mindre flackt steg av hög stegfrekvens.
KG, man får inte ett mindre flackt steg av hög stegfrekvens.
Quote from Funbeat user on 9 October 2011, 17:22Snälle Klas.
Var har jag skrivit att vi sökte ett flackt steg och ej förstod att stegfrekvensen var utan betydelse?
För det är väl vad du antyder?
Snälle Klas.
Var har jag skrivit att vi sökte ett flackt steg och ej förstod att stegfrekvensen var utan betydelse?
För det är väl vad du antyder?
Quote from Funbeat user on 9 October 2011, 17:22Det blev en dublett.
Då passar jag på att lägga in nedanstående:http://www.gfif.se/NR/exeres/C2C3AE9A-3F0E-4D87-A462-498712909808.htm
Bilden är ibland representativ för Funbeat.
Tycker jag.Men läs krönikan dessutom.
Det blev en dublett.
Då passar jag på att lägga in nedanstående:
http://www.gfif.se/NR/exeres/C2C3AE9A-3F0E-4D87-A462-498712909808.htm
Bilden är ibland representativ för Funbeat.
Tycker jag.
Men läs krönikan dessutom.
Quote from Funbeat user on 9 October 2011, 18:11KG, jag brukar inte antyda saker. Jag skrev inte heller att du har fel. Se det mer som ett förtydligande. Det är lätt att tolka ditt inlägg som att det finns en motsägelse mellan hög stegfrekvens och flackt steg. Om du inte menade det så är vi ju överens.
KG, jag brukar inte antyda saker. Jag skrev inte heller att du har fel. Se det mer som ett förtydligande. Det är lätt att tolka ditt inlägg som att det finns en motsägelse mellan hög stegfrekvens och flackt steg. Om du inte menade det så är vi ju överens.
Quote from Funbeat user on 9 October 2011, 19:38Klas.
Försök springa 400 meter under 50 sekunder med ett flackt steg?Klas. Igen.
Du har antytt 3 saker om mig tidigare i denna tråd.
Jag har påpekat det felaktiga.
Jag är än en gång ej emot dig.
Så varför antydningar om mig - negativa sådana.
Klas.
Försök springa 400 meter under 50 sekunder med ett flackt steg?
Klas. Igen.
Du har antytt 3 saker om mig tidigare i denna tråd.
Jag har påpekat det felaktiga.
Jag är än en gång ej emot dig.
Så varför antydningar om mig - negativa sådana.
Quote from Funbeat user on 9 October 2011, 20:41Ett litet träningstips till er som vill försöka höja stegfrekvensen. Risken om man har en metronom/musik eller annat som anger takten är att man försöker sätta ner fötterna i takt med ljudet vilket lätt leder till att man spänner ben och fötter för att ma
Ett litet träningstips till er som vill försöka höja stegfrekvensen. Risken om man har en metronom/musik eller annat som anger takten är att man försöker sätta ner fötterna i takt med ljudet vilket lätt leder till att man spänner ben och fötter för att ma
Quote from Funbeat user on 9 October 2011, 20:54Fredrik, ett liknande tips är att räkna takten när man lyfter foten från marken istället för när man sätter ned den.
KG, jag har inte antytt något. Jag gillar dig skarpt, det vet du (L). Även om vi inte tycker exakt lika alltid.
Ser fram emot när vi få
Fredrik, ett liknande tips är att räkna takten när man lyfter foten från marken istället för när man sätter ned den.
KG, jag har inte antytt något. Jag gillar dig skarpt, det vet du (L). Även om vi inte tycker exakt lika alltid.
Ser fram emot när vi få
Quote from Funbeat user on 9 October 2011, 20:56Blir väldigt nyfiken på Fredrics tips. Är arm- och stegfrekvensen alltid densamma? Nån mer som har provat?
Blir väldigt nyfiken på Fredrics tips. Är arm- och stegfrekvensen alltid densamma? Nån mer som har provat?
Quote from Funbeat user on 9 October 2011, 21:02Arm och stegfrekvensen är alltid densamma. Annars blir det väldigt oharmoniskt. Jag tycker man lätt blir spänd i axlarna om styr frekvensen på armarna, men det är väl bara att prova vad som funkar bäst för en själv.
Arm och stegfrekvensen är alltid densamma. Annars blir det väldigt oharmoniskt. Jag tycker man lätt blir spänd i axlarna om styr frekvensen på armarna, men det är väl bara att prova vad som funkar bäst för en själv.
Quote from Funbeat user on 9 October 2011, 21:03Jo, att räkna på lyftet funkar för minimalister, men jag har märkt att för joggare och andra som har ett steg där man trycker ifrån bakifrån så leder det lätt till mer skuttande. Det kommer man ifrån om man fokuserar på avslappnade underben och takten via
Jo, att räkna på lyftet funkar för minimalister, men jag har märkt att för joggare och andra som har ett steg där man trycker ifrån bakifrån så leder det lätt till mer skuttande. Det kommer man ifrån om man fokuserar på avslappnade underben och takten via