Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Ett på fredag och ett på söndag verkar väl som en bra idé?

Om man inte behöver ta hänsyn till andra faktorer av typen snaps och midsommarstång, förstås.

Okej, förlåt då Christer. (H) Men du måste väl ändå ta liiite hänsyn till att vi är i en "börja jogga"-tråd? 😉

Dubbelpass lär det inte bli några av löpsort i år iaf. Sådeså.

Kul att du kommit igång igen Jessie. Och bra att svanskotan verkar hålla sig i schack. När jag gjorde illa min svanskota tyckte jag att det kändes lite ont fortfarande efter flera månader, nästan upp till 6 mån. I alla fall om jag satt på nåt hårt underla

Ja, en vilodag emellan vore ju bra, men mellan dagens pass och nästa eller mellan de två återstående.. det är nog den egentligen frågan... Hmmm.....

Tack Anders. Men jag har ju hållit på och kört nybörjarprogrammet i 14 veckor eller om det blev 15 veckor. Så när du också är klar med couch to 5K så kommer du nog också klara längre sträckor.

Jag har ju nu gått in på milen på 60 min programmet och körde

Tidigt på Lördag och sent på Söndag ?, ger drygt ett dygns vila... så brukar jag göra ibland.

Jaha, ja du sprang ju idag. Då skulle jag ta första vilodagen imorgon och sen springa på lördag istället. Sen får du känna efter hur det känns om det funkar att springa på söndag också eller om du måste vänta till måndag.

Fiiint Jessie!

Angående backarna, prova att vända håll. Det kan göra en stor skillnad mentalt när man ser varje uppförslöpa bli en nedförsbacke i stället och man tänker inte så mycket på att det som tidigare var nedför nu blev uppför men det är mitt tips

Du har så rätt Anders. Jag har börjat följa samma filosofi och då blir träningen mycket roligare.

Just nu känns det som om jag ska köra ett pass imorgon kväll (blir ju nästan ett dygn vila då) och sen det sista passet på söndag, men det beror lite på hur det känns i kroppen i morgon...

Jag har aldrig dåligt samvete för att jag inte har tränat MIG, d