Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Kul att se så många nybörjare som peppar varandra! Även jag har börjat lufsa runt i spåren. Jag måste ta det lugnt eftersom vader och benhinnor annars protesterar men de byggs väl upp efterhand. Det finns ju också de som säger att lågpulsträning är bättre

Idag fick jag ont i benhinnorna......men det gick över på nån min efter löpningen (sprang 3,3km) är det nåt att oroa sej över tror ni?

Idag körde jag joggingträning utan att följa schemat. Körde 5 km i ett spår inne i stan medans dottern tränade ultimate frisbee. Gick 5-6 minuter först och sen varvade jag 2-3 minuters jogg med 2-3 (oftast 3) minuter gång.
Benhinnorna kändes bra. Flåset?

Stefan: Tror inte det är något problem. Jag får ofta lite ont i benen, men det brukar gå över efter nån dags vila.

Bravo bullen! Du kör jättebra tycker jag, precis som jag började, lugnt och fint med korta växlingar jogg och gång.

I dag mår jag extra bra! Det är om sex dagar precis tre månader sedan jag tog min första löptur sedan lumpen. Den första gången kommer jag

Grattis Anders!
Kul att det går så bra för både dig och Bullen.

Heja Bullen och Anders! (t+)

Jag körde intervaller idag igen, nivå 6 i min egen tappning vilket blev 10 - 3 - 10 - 3 - 10. Hade bara tänkt köra 2 x 10, men jag blev faktiskt knappt trött av det (!!) så då tog jag en till "när jag ändå höll på". (H)

Gjor

Heja os alla vad duktiga vi är 🙂

Säger som Anders,,,,shit vad kul det är när det funkar 😀

Jessie: Jag tycker alltid att varv 3 av 5 känns tyngst. I mitten är man och har lika långt kvar. Sen på sista varvet har jag alltid lite mer kraft att ge. Är ju säkert psykiskt, men...

Körde intervaller igår (10 spring-2 gå-10-2-10-2) på samma bana som j

Nu har jag joggat nivå 3 igen. Det kändes bra och när jag skulle gå hem de sista 600 metrarna (ingår inte i jogging-schemat) så kände jag att det fanns kraft kvar så då joggade jag 2 minuter där också 🙂

På söndag ska jag ut igen och då planerar jag att