Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 10:18Anders skrev:
"Men jag håller med om att C25k-programmet har missuppfattat det där lite, hur många nybörjarlöpare orkar hålla snitt 6-tempo på 5 km? Det är nog inte många."
Jag kanske läste c25k som fan läser bibeln när jag lärde mig att springa för någ
Anders skrev:
"Men jag håller med om att C25k-programmet har missuppfattat det där lite, hur många nybörjarlöpare orkar hålla snitt 6-tempo på 5 km? Det är nog inte många."
Jag kanske läste c25k som fan läser bibeln när jag lärde mig att springa för någ
Quote from Magnus Gelang on 9 July 2009, 10:33Jag tolkade det som att 3 miles är lika med 30 minuter. Alltså att man kan välja att hålla koll på längden, eller om man inte har koll på längden så kan man använda klockan?
Men jag har bara gått på klockan,,,jag kanske inte alls är i fas med programmet v
Jag tolkade det som att 3 miles är lika med 30 minuter. Alltså att man kan välja att hålla koll på längden, eller om man inte har koll på längden så kan man använda klockan?
Men jag har bara gått på klockan,,,jag kanske inte alls är i fas med programmet v
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 14:35Jag har tolkat som Jenny, alltså antigen 30 min eller 5 km (som är 3,2 miles).
För mig tog det just 29:12 att springa 5 km så jag stannade där.1 mile är 1,6 km om du vill räkna om Bullen. Fast det kanske du redan visste. 🙂
Jag har tolkat som Jenny, alltså antigen 30 min eller 5 km (som är 3,2 miles).
För mig tog det just 29:12 att springa 5 km så jag stannade där.
1 mile är 1,6 km om du vill räkna om Bullen. Fast det kanske du redan visste. 🙂
Quote from Bjarne Lewin on 9 July 2009, 14:47Wow Mia! E du så snabb redan (H:)
Wow Mia! E du så snabb redan (H:)
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 15:00Snabb och snabb, ja, det var på mitt första försök på 5 km som jag sprang så snabbt. Fast då ska du veta att det är på platten och inga backar alls.
Själv tycker jag det går långsamt, för jag känner att jag skulle kunna bli snabbare om jag bara orkade ta
Snabb och snabb, ja, det var på mitt första försök på 5 km som jag sprang så snabbt. Fast då ska du veta att det är på platten och inga backar alls.
Själv tycker jag det går långsamt, för jag känner att jag skulle kunna bli snabbare om jag bara orkade ta
Quote from Bjarne Lewin on 9 July 2009, 15:09Det som är "inne" är att man ska ha många korta steg 🙂 Men det kanske man inte ska bry sig om. Jag brukar varken tänka mycket på löpstil eller hastighet. Jag bara njuter 🙂
Det som är "inne" är att man ska ha många korta steg 🙂 Men det kanske man inte ska bry sig om. Jag brukar varken tänka mycket på löpstil eller hastighet. Jag bara njuter 🙂
Quote from Magnus Gelang on 9 July 2009, 16:36Japp 1 mile = 1,6 km har jag koll på. Men står det yards i schemat? Minns inte,,,,men OM det är så,,,hur långt är 1 yard?
Japp 1 mile = 1,6 km har jag koll på. Men står det yards i schemat? Minns inte,,,,men OM det är så,,,hur långt är 1 yard?
Quote from Magnus Gelang on 9 July 2009, 16:42Japp, på de första nivåerna står det yards,,,,hur långt är en yard tro?
Japp, på de första nivåerna står det yards,,,,hur långt är en yard tro?
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 16:47google är allas vår vän =)
1 yard = 0,9144 meter
google är allas vår vän =)
1 yard = 0,9144 meter
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 16:52Där ser du Mia. Fler än jag som tycker du är snabb! Själv höll jag 7 min/km-tempo på min första 5km (Blodomloppet i Borlänge = bana platt som en pannkaka) men då kanske jag fegade liiite för att undvika nesan att behöva GÅ under loppet.
Vilket år som hel
Där ser du Mia. Fler än jag som tycker du är snabb! Själv höll jag 7 min/km-tempo på min första 5km (Blodomloppet i Borlänge = bana platt som en pannkaka) men då kanske jag fegade liiite för att undvika nesan att behöva GÅ under loppet.
Vilket år som hel