Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Ok, då jag ger mig. 😉 Jag är snabb som vinden! 😀
Jag brukar alltid vara riktigt trött när jag kommer hem och har lite lätt illamående av ansträningen också. Kanske även lite järnsmak, fast oftast är det för att jag är så himla törstig. När jag väl fått

Tack för svar om yard,,,jag ska banne mig kontrollera om jag håller sträckan enligt schemat eller om jag bara håller tiden 😀

En helt annan sak dock:
Jag har kommit på en jättelöljig grej som glädjer mig väldigt mycket

Minns ni att jag igår skrev om jo

nu är man nyss hemkommen efter en tur i skogen..
idag blev det 5,6 km spåret..det tog 35 minuter å 36 sekunder..
jag det det ganska lugnt,ville bara testa om jag orkade springa hela vägen,å det gick bra...det kändes som att jag skulle klara 2 km till,känd

Bra jobbat Roland! 🙂

Bra joggat Roland 🙂

Bra Roland och kul Bullen. 🙂
Bra att du orkar hålla jämn takt trots att du blir trött.

Härligt läsa alla kommentarer. Jag har nog också tolkat C25k-programmets 5km/30min som att målet är att springa 5 km på 30 minuter. För annars har jag redan nått målet eftersom jag just nu springer 4 km på 30 minuter ungefär (på backiga grusvägar och ellj

Jag har kollat detta med avstånd nu och jag håller inte sträckorna som programmet säger. T.ex så säger de att man ska gå 200 yard, alltså ca 182 meter (eller 90 sekunder). Och när jag går i 90 sekunder utan hund kommer jag ca 170 meter kanske.
Så på gångi

Jag tänker att man kan ta det som blir längst kanske. 5 km om det tar längre tid än 30 min eller 30 min löpning om man klarar 5 km på kortare tid.

Jag har tolkat programmet som f*n läser bibeln och FÖRST siktat på att springa de tider som stod och nu på slutet helt siktat in mig på att klara av att springa 5km sista veckan på programmet oavsett tid.

På det sättet har jag också närmat mig 30 minuter