Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Nybörjartur.

*flyr*

*skrattar åt flyende Fredrik*

Det är inte tur när det är skicklighet och gammal vana inblandad. Jag har ju aldrig förut tränat mig själv, men haft träningsplaner för alla hästar jag har ridit/ägt i mååånga år.
Old habits die hard.

Men såsom i hästtränin

Jag är likadan, det var inte förrän jag tillät mig att möblera om passen efter hur livet föll sig som jag faktiskt klarade av 3 pass i veckan. Första gången jag började försöka träna (simning) fungerade det inte alls särskilt bra. Dels för simhallen inte

Anders, ja lite knäpp är du nog. 😉
Men om du gillar att vara fräsch innan så gör du såklart rätt i att ta en dusch.

Anders; då kan vi bilda klubb! Det händer att jag också duschar innan. Man känner sig liksom mer stärkt om man känner sig fräsch när man inleder träningen!

Träningen i går var jobbig utav bara den. Varför vet jag inte riktigt, det var varmare så det kanske var med det att göra och jag hade långbyxor. Det verkar som att om jag springer i shorts får jag mer känning från benhinnorna, kan det vara så månne?

Tit

Jag körde en ny runda igår. Upp till min kompis hus i Laurel Park och runt hennes hus och sen hem igen. Hela vägen dit går först på platten, men sen blir det kraftigt uppförslut. Det var skönt när jag äntligen fick vända hemåt igen. Var ute i 39 min (25 m

Jag hade halskänningar igår kväll och feber natten som gått så... *muttermummelmorr*

Idag känns det iofs okej, men det duger nog inte för att låtsas att jag är helt frisk misstänker jag...

Nu har jag varit ute igen. Med storhunden denna gång. Jag kom lite längre än förra gången, trots att det faktiskt brukar gå lite saktare med hund än utan. Jag var återigen lite lite snabbare på vägem hemåt, och hann några meter in på min nedvarvningssträc

Jag tyckte också att det kändes som ett jättekliv, men det var inte så omöjligt som det verkade när man väl gav sig ut, jag lovar! 🙂

Men om du vill närma dig det långsamt så skulle jag nog hålla de där 8 minuterna jogg och sen minska gåvilan till först