Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tyckte att ni gjorde precis rätt som gick rundan och skapade er en bild av den! Det blir lätt att man förstorar loppet annars (en hel miiiil, en jättebrant backe osv). Innan jag sparang Lidingö Tjejlopp så hörde jag riktiga skräckhistorier om Abborrba

Och, ok, den är lite jobbigare då man sprungit 25 km innan istf 5...

Ja, det är helt sant Christer! Det ska jag inte ta ifrån er! Men den som "blåste upp" backen mest är min kompis som bor på Lidingö, och som kan välja _precis_ hur långt hon springer innan hon kommer dit!

Ah, jag tänkte bara att du allmänt hört att den är jobbig - då jag träningsspringer där så blir det ofta just sista milen och då är den inte så farlig men på LL blir det andra bullar 🙂

Jodå, den är väl allmännt illa beryktad också! Det skulle varit roligt att springa rundan i sitt "eget" tempo nångång, men 25-30 mil är lite väl långt att åka för en joggingrunda! (Säger jag som ju egentligen t.om _betalt_ för att få göra det! *fniss*)

Nivå 6a avklarad. Körde ikväll ihop med storhunden, men det var tungt. Tyngre än när jag körde 20 minuter jogging i sträck, men å andra sidan så kom jag ca 800 meter längre 🙂

Jaja passet är genomfört och jag är nöjd 😀

Funderar på när jag ska hinna få

Bullen: Jag upplevde också det tungt att köra de nya intervallen efter 20-min löpande men det släppte efter ett par gånger och plötsligt låg 4km inom möjlighetens rand. Där har jag landat nu ett antal veckor medan min kropp behöver vänja sig lite med det

Skönt att höra att det är fler som upptäckt samma sak 😀

Åhå.. det var ju på nivå 6 som jag började lägga till en extra intervall jämfört med programmet... Tänkte bara att ni ville veta det just nu... (H)

Aj där strödde du salt i min träningsvärk 😀

Nej men allvar, gjorde du det? Gud jag hade inte orkat en meter till igår 🙂

Men imorgon räknar jag med att köra nivå 6b.