Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Jag gick iofs ut och TOKbusade med min hund på baksidan igår när jag inte ville träna alls! Vi har en rätt stor gräsmatta där med träd och buskar och några piskställningar och sånt att springa runt, runt med en galet glad Boxer..
Nu när jag tänker efter

Hej, har under en tid följt er diskussion här.Många bra inlägg och bra diskussioner.
Ni har varit en inspirationskälla för mig i min träning.
Tycker det är skönt att det finns fler som jag. Har just börjat träna löpning. Jag slutade röka 3 maj och började

Marie, benen kommer bli starkare. Jag fick i början bättre kondis fortare än benen slutade göra ont. Men dom härdas sakta och smärtan kommer bli mindre allt eftersom. Kollade din träning o du kör ju gå/springa pass, allt helt korrekt enligt nybörjarboken:

Marie: Öka på promenaderna emellan gång/promenadpassen kanske?
Jag har inte haft några större problem med mina ben och jag tror att det KAN bero på att jag hade promenerat dagligen och även LÅNGT i ett par månader innan jag började jogga försiktigt.

Puls

Marie: Benen kommer. Det är nog svårt att träna dem på annat vis utan att överträna musklerna. Spring, vila, spring är receptet och det tar tid. Undvik till varje pris att pressa dig så du riskerar skador i det här skedet. En skada som gör att man inte ka

Jessie: Pulsklockan är en bra motivator också och den är ett ganska bra sätt att räkna kalorier och att undvika att dra på för hårt och överträna så att man snarare bryter ner än bygger upp. Men inte måste man ha en sådan inte och jag har inte ens använt

Har läst det mesta och följt med er i denna tråden sen ni började, Anders och Bullen mfl.
Tycker ni är förtjänta av bragdguld!! (t+)
Ni har inte bara gjort en otrolig resa fram till nu utan har också självdisciplin och följer programmet så ni bygger upp b

Tack för att du skrev och delade med dig Anette! Det där är en av mina största farhågor, att jag - som aldrig tidigare tränat regelbundet - ska överträna och gå sönder. För som jag ser det är det INTE värt det med smärta för att "bli i form", men det verk

Ja, vi människor är ju olika känsliga, men jag har utökat distansen med 50% (från 10km -> 15km) plus tempot alltför snabbt så jag har inte klarat det iaf.

Ah, det är iaf ett misstag jag INTE gör eftersom jag distanstränar hästar och då VET man att man ska ALDRIG öka hastighet och sträcka samtidigt, samt att det är farten som dödar.

Just nu håller jag därför på och ökar sträcka inför Midnattsloppet och jag