Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Sådärja! Då har jag varit ute och joggat igen! 🙂

Inväntade kvällsmörker och därmed vettiga temperaturer att springa i innan jag gav mig ut. Tog med mig GPSen också, baföratt. (H)

Blev 3,6km i ett 7:30-tempo. Tillät mig inte ens att bli flåsig, så det

Bra jobbat Jessie 🙂

Jag var också ute idag,,,blev nivå 7, sammanhängande jogg på 25 minuter,,,,det gick bra men jag var garanterat flåsig 😀

Jag ska banne mig börja duscha svalt (eller kallt, men jag TROR svalt räcker för syftet?) innan jag ger mig ut i värme och joggar (eller går, eller cyklar, eller vad tusan som helst som är utomhus såna här dagar!?).

Man får ju jättemycket bättre energi a

Håller Du Dig svalare slipper Du använda blodet för att transportera "kylt" blod från lungorna och vatten till svettningen. Du kan springa med lägre puls, eller kan Du använda pulsen till att trycka på lite mer med springet.

Var rädd om Dig, värmeslag ÄR

Tredje gången gillt för denna vecka :-). Den här gången stack jag ut 21.30 och det var bara ca 16-17 grader, urskönt. Det kändes lättare och jag orkade till och med utöka sista joggintervallet med en minut och efter 22 minuters gång (var långt hemifrån) v

Håller med dig Sussie om att tiden inte är så viktig egentligen. Huvudsaken nu i början är att klara det. Du har ju redan börjat jättebra.Du kommer fixa 5 km till nyår utan problem.

Tiden kan man ju börja slipa på sen. Nu är i alla fall jag glad för att

Började köra ett annat program tidigare i vår, men har inte haft tur med hälsan utan haft problem med hosta och halsont så har tvingats avsluta programmet några gånger, sedan kom sommar och sol med semester både på Cypern och hemma på Åland och såååå lite

Lycka till Camilla 🙂

Schysst att här finns fler nybörjare. Även om Anders inte kan räknas som det längre nu när han klarat 5 kilometers-rundan 🙂
Själv har jag nyss börjat ge mig ut i joggingspåret, med målsättningen att komma runt just 5km utan uppehåll. Vilken tid det bli

Marie, tack för din uppmuntran! det känns kul att någon har en tro på att jag ska klara det.
Camilla - vilken otur att bli sjuk när du bestämt dig att satsa på springandet. Det enda bra med en envis hosta är ju att magmusklerna får sig en duvning ;).
Ann