Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Ylva: Sen när vi blivit lite vanare joggare båda två får vi allt se till att åtminstone någon gång i månaden ta oss iväg och springa lite tillsammans 🙂

Ser förresten duktigt fram emot sista helgen i augusti, kan tänka mig att det är ännu mer så för din

Magnus, jaa, var det runt 25 grader var det en större bedrift än så! 🙂

För egen del tycker jag det funkar avsevärt bättre att springa när det är strax under 20 grader, prova igen då. Tidigare på morgonen eller senare på kvällen funkar ofta bra på somma

Jag gillar egentligen inte att springa när det är för varmt, men vissa dagar får man ta den tidpunkt som finns ledig.

-> Camilla, ja jag börjar längta mer och mer. Nervositeten kommer och går men så ska det väl va (H:)

Kan inte lova att jag törs springa med ngn annan. Det är ett stooort steg för mig att våga visa exakt hur dålig jag är, haha.

Gi-diet i ett helt år har jag väl inte riktigt sysslat med..;). Då för ett år sedan var det rivstart med Lauritssons bok och recept (en månads recept), då blev jag riktigt svag efter ett par dagar, orkade knappt gå hem från affären. Efter ytterligare ett

Hej igen alla glada joggare 😀

Nu har jag varit ute på mitt första varv på C25K-rundan! Bestämde mig för att köra på det programmet eftersom det verkar ha fungerat bra för flera härinne.

Hoppade direkt på nivå 3 eftersom jag redan har klarat några rund

Det kan vara just det som kan vara "faran" att börja jogga när man kanske redan har rätt bra flås men inte är van vid att jogga. För man orkar mer rent konditionsmässigt än vad leder, ligament och benhinnor kanske orkar. Risken är alltså att man går ut fö

nyss hemkommen efter en tur i skogen..i dag blev det 6,4 km i hyffsat bra tempo.
i början kändes det väldigt bra,men i slutet började benen nästan kännas som gummiben,brukar inte bli så trött i benen..

kan kanske beropå att jag varit lite småkrasslig + a

Bra jobbat Roland.
Själv ska jag ut om drygt en halvtimma,,,och jag bävar för hur det ska gå,,,jag bytte lite plats på min jogging i tosdags och då blev det en backe extra och jäklar vad det kändes i benen igår,,,,och det känns fortfarande lite idag 🙂

Ikväll var jag ute och gjorde mitt första pass på nivå 8.
Medans jag sprang bortåt dealade jag med mig själv om jag skulle köra bara 12,5 minuter bortåt och sen vända eller om jag skulle köra 13 minuter kanske? Eller kanske 13,5,,,eller kanske 13,25? För