Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Jag blir alltid lika glad när jag läser alla era inlägg i den här tråden. Ni håller min motiavtion igång och ni är mina hjältar. Utan er hade jag inte kommit till 5k utan stop... Tack, tack! (H:)

Hehe Susanne.. ta nu det här på rätt sätt, men - det är väl klart att du inte orkar springa om du går på GI-diet. Det fattar ju vem som helst att det är kolhydratbristen som skriker i benen... (H)

Kanske fel fråga, men är inte Glykemiskt Index ursprungligen ett mått på hur snabbt olika kolhydratrika livsmedel tar sig ut i blodet jämfört med glukos (eller tidigare, vitt bröd)?

På senare tid har man även börjat använda det för lågkolhydratdieter, me

Jessie och Johan, de beror ju på vilken nivå hon ligger på...
Susanne om du har ätit GI-diet i ett år har du väl för ett tag sen börjat lägga till kolhydrater? Har för mig att man bara fick äta kolhydratsfattigt under en mindre spec. tid? Och om du kör lö

Starkt är det absolut, både med viktnedgången och joggingen! (t+)

Keep up the good work!

Vill man hålla igen lite på kolhydraterna är det inget problem, det går lite saktare när man springer men i gengäld bränner kroppen mer fett och blir då uthålligare

Ska försöka komma fram till en fråga...

För en månad sedan sprang (nåja) jag 2,5 km på 22 min. Då började jag träna (jogging o cykling 3-4 ggr/v) och lägga om kosten (mycket frukt och grönsaker, halvering av allting annat).

I går (efter 4 veckor) jogga

Jag känner mig så otroligt duktig 😀
I går sprang jag den längsta sträckan jag gjort i sommar (ja, på flera somrar..) men fortfarande är jag inte riktigt uppe i fem kilometer. Igår fick min sambo agera hare och springa långsammare än vad jag normalt gör,

Gi har ju en fas som kallas för "rivstart"..och den ska man hålla sig till i max 2 veckor eftersom kroppen och hjärnan mår bäst av att få kolhydrater i lagom mängd.. När man är inne på rivstarten ska man helst inte träna.. Det räcker med 20min promenad 2-

Magnus: Hur varmt var det när Du sprang?

Jag var själv ute på en runda igår, soldis tänkte jag, men det var 24 grader varmt. För att kyla sig försöker kroppen att avdunsta vatten, bl.a. genom lungorna. För att lyckas med detta ökar främst andningen (myc

Mitt på dagen, 22-25 kanske. Så ja, det var varmt.
Tack för de vänliga orden.