Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Nellie -

Om ditt första mål är att klara 20 min..
ditt andra mål att klara 5km
ditt tredje mål att klara 5km på 20min (vilket för mig ses som en prestation bara en van löpare med god kondition ska kunna fixa)
ditt fjärde mål är att springa milen under 6o

Jag är bättre på kortare distanser än långa. För mig (om jag tänker på hur det var förr) Föredrar jag kortare lopp och högre tempo. Och om jag känner mig själv rätt idag.
Så milen får för mig bli finalen om cirka året. Därefter får jag börja putsa tider.

Har med glädje följt denna diskussion och gråtit blod över att jag inte kunnat springa själv. Men ikväll ska jag äntligen börja om igen. Det blir första gången sedan april då en skada satte stopp för allt spring (läs gå-mest-spring-lite). Den här gången s

Sara BR - vet precis hur du känner. Jag skulle börjat med detta för ett års sedan men fysiken satte stopp. Komplikationer efter fölossning.
Så jag började i måndags. Hur skönt som helt och jag kör 10 veckors grej, starta mjukt och fint.
Lyckstoplar är bra

Nellie: Eftersom du har en idrottskarriär i ryggen tror jag det kommer gå rätt fort för dig att komma upp i hyfsat tempo igen. Låter som bra mål och rätt lika mina slutmål.
Jag började springa i år i mars (för första gången i mitt liv) och kom på 12 veck

Nu kan man väl säga att jag gått i mål på min joggingträning 😀 Jag sprang blodomloppet ikväll. De första ca 350 metrarna kunde man inte jogga för alla jäkla promenadare hade ställt sig på fel startplats. Så det fanns både stavgångare, folk med barnvagnar

KANON Bullen! 😀

Fasen vad kul!

Heja Bullen! 😀

Själv har jag varit ute på min första runda sen april. Det blev 35 minuter och ca 3,5 km. Körde lyktstolpsmetoden och gick ca 20 stolpar och lufsade 2 så den totala springtiden blev väl kanske 1,5 minut eller så. Man ska skynda långsamt s

Stort grattis, Bullen! Och härligt att Sara kommit igång. Hurra! 🙂

Bullen, kalas jobbat!!!

Mia Påhlman - låter onekligen som vi har liknande mål i löpningen.
Hade vart kul att följas åt.

Jag ska efter mitt 10 veckors program springa mina 20 min och se hur långt jag hamnar, samtidigt som jag (inte samma dag då) ska ta t