Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Ja, eller kortare ändå. Jessie och jag gick Midnattsloppsbanan innan loppet och vi gick inte så superfort, stannade till och med på vissa ställen och det tog 1 h 50 min att gå en mil då.

Ja då håller jag med dig Jessie 😀

Suuntos dyrare träningsklockor kan det har jag för mig och jag tror nån rekommenderade en Polarklocka som kunde det.

Jag skall nog skaffa mig en Suunto senare i höst, då kan jag recenscera den.

Själv kör jag intervallen efter pulsen mer än efter tid, då

Yey, idag var det enligt mitt träningsschema dags för ett långpass. Det blev hela sju kilometer under bältet idag i lugnt tempo men med ett idogt nötande. Jag hamnade helt i löparnirvana och det var skönt precis hela vägen. Visst, sista kilometern blev jo

Härligt att höra! 🙂

jag har tagit det lugnt med löpningen ett tag.

jag har haft lite känningar i knäna,+ att det högg lite i vaderna efter nån halvtimme..så jag har tagit det lugnt med löpningen..

tror att ag kört lite för hårt,ökade farten å streckan lite för fort..

men

Bravo roland! Jag vet inte riktigt vad min vilopuls är. Har inte mätt den på riktigt. Tror det ligger runt sådär 65 när man vilar i soffan men jag borde kanske sova med pulsbandet nån natt och se vad det blir egentligen.

Pssst Roland, det var ju det jag försökte säga.. att du ökade lite för fort och framförallt BÅDE fart och sträcka samtidigt. 😉

KUL! att du tänkt om nu iaf och hoppas du slipper känningar i fortsättningen. Keep up the od work!

Då är jag igång igen efter den "hemska krampen" i höften, förrförra veckan. Det mesta går att lösa med ihärdig och målinriktad stretching! (t+)
Nu när jobbet är igång igen på riktigt och mörkret börjar krypa på så är det liksom inget roligt att ge sig ut

Susanne! Vad härligt att det börjar ge med sig. Jag är en dålig människa när det gäller stretching, jag måste tvinga mig till att gå igenom en sorts rutin men jag slarvar och har svårt att känna nån skillnad även om det visst kan vara skönt att sträcka u