Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDebutmarathonkompisar
You need to log in to create posts and topics.

Jennie....får jag tipsa om ett marathonlopp som är otroligt myche lättsprungnare än Stockholm Marathon. Nämligen Månkarbo Marathon den 25:e augusti. Månkarbo ligger ca en timme å en kvart från Stockholm rakt norrut med motorväg hela sträckan näst intill å

Tack för tipsen! Jag ska verkligen hålla utkik den 28e efter extra biljetter.
Månkarbo maraton får jag dessvärre ta ett annat år då jag ska gifta mig den 25e augusti...

Halkade på en isfläck i ett p-hus, ramlade så illa att jag bröt ett finger. Det hela hände på mindre än ett ögonblick. Ska opereras om någon dag. F-N! Inte för att jag nu springer med fingrarna men man ska nog inte träna nyopererad.
Grus i maskineriet är

Vilken otur 🙁
Men du skulle kunna träna benstyrka och cykla motionscykel om du kan för värken.

Jo, bara jag får för läkaren så är jag beredd att träna ändå. Svett under gipset kanske inte är så fräsht men som sagt, så fort jag får träna så gör jag det.

Hej, jag ska oxå springa marathon för första gången... jubileumsmaran. Jag följer 4.30 programmet för jag tyckte att det verkade vara en rimlig tid men håller ett högre tempo än vad där står. Har precis avslutat v3 på programmet och det känns mycket bra :

Hej och bra jobbat med träningen Angela. Jag följer själv 4tim programmet,men vet i katten om inte 4,5 programmet hade varit bättre för mej. Det var segt med ett långpass idag på 18km i -21grader 🙂

Tack... själv hade jag ett 12 km pass i -7 men med lite blåst och snöflingor. Var inte alls motiverad innan jag gav mej iväg men stod det på programmet var det bara att köra 😉
Har funderat mycket på vilket program jag skulle följa eftersom jag ligger ru

Ola, du måste vara galen, en hjälte, en inspiratör, en övermänniska .....you name it. Här kan man ju minsann inte komma och gnälla om att det är lite för kallt ute för att löpträna.
Det är du som sätter ribban här:-) och du gör det med råge:-) Jättebra! T

Visst,det var kallt att springa i minus 21grader,men eftersom det var helt vindstilla så var det faktiskt genomförbart. Jag håller med dej Angela,långt ifrån alla gånger man är motiverad att ge sig ut på ett långpass denna årstiden. Men vi får trösta oss