Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDebutmarathonkompisar
You need to log in to create posts and topics.

Så, nu har jag tränat en vecka efter sjukdomar. Jag har kört passen i programmet men inte lika länge. Idag blev det 2 timmars promenad med drygt 3 km löpning i början. Känns skönt och jag tror att styrketräningen kommer att ge mycket.

Så du är oxå anmäld till sthlm marathon 2/6?
Jag har själv varit skadad en tid med ömmande ljumske och hälsenor,har så smått kommit igång nu. Tyvärr har jag knepigt med disiplinen vad gäller löpstyrketräning,trots jag vet att det är bra.Lycka till med trä

Nej, jag ska springa Jubileumsmaran i juli och det är mitt först lopp 🙂

Jag tränade med några kompisar i lördag och det var kul, fick och gav tips och vi peppade varandra. Försök hitta några att träna med, kanske en grupp som kör regelbundet nära hemo

Hur många av er debutanter har kommit upp i de längre träningssträckorna på över två mil? Jag har inte det, men hoppas kunna göra det snart. Lite mindre än tre månader kvar nu:-).

Jag har lite svårt att komma upp i längre sträckor, mest för att jag tycker att det är tråkigt att springa ensam länge. Så nu har jag anmält mig till ett sextimmarslopp på lördag, då ska det väl äntligen bli av. Om det går bra kanske jag gör min marathond

Lycka till på lördag Brita (t+)

Tack! Nu när man outat det är det bara att köra hårt, antar jag.

Du har sällskap hela tiden!

Det flyter på bra för mig, sprang 23 ute i nu helgen och veckan innan det sprang jag 25 på ett löpband. Har inga problem att springa själv, jag går in i nån märklig sinnesstämning och kilometerna bara flyter fram. Rätt skön känsla när man känner sig oöver

Oj, 25 på löpband låter som ett psyke av stål! Respekt! Jag har fått till ett pass på 25 och två kring 20 senaste 1,5 månaden. Försöker åtminstone få in ett över 15 varje vecka, men hemlogistiken tillåter det inte riktigt. Har börjat tröttna på omgivninga