Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 23:08Kyla och snö i all ära. Idag såg jag ljuset! Det var ljust borta i horisonten när klockan var 16.40. Tjohoooo! 🙂
Kyla och snö i all ära. Idag såg jag ljuset! Det var ljust borta i horisonten när klockan var 16.40. Tjohoooo! 🙂
Quote from Funbeat user on 8 February 2012, 22:08Idag skulle jag ta en liten promenad. Men jag började jogga några steg. Och slutade inte förrän jag var vid affären, ca2km. Det var -27°C, jag hade kläder och kängor på mig för en promenad och dessutom är min ena hand gipsad, pga. ett brutet lillfinger. V
Idag skulle jag ta en liten promenad. Men jag började jogga några steg. Och slutade inte förrän jag var vid affären, ca2km. Det var -27°C, jag hade kläder och kängor på mig för en promenad och dessutom är min ena hand gipsad, pga. ett brutet lillfinger. V
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 16:44Har tänkt att jag ska springa Stockholm Jubileumsmarathon 14.7, dock är det fullbokat nu ! Hoppas på att få en plats senare i vår.. Har en måltid på 4h, och ett klart 22 veckor program som jag tänkte följa. Tidigare har jag sprungit en 2 halvmaror, en i V
Har tänkt att jag ska springa Stockholm Jubileumsmarathon 14.7, dock är det fullbokat nu ! Hoppas på att få en plats senare i vår.. Har en måltid på 4h, och ett klart 22 veckor program som jag tänkte följa. Tidigare har jag sprungit en 2 halvmaror, en i V
Quote from Funbeat user on 14 February 2012, 06:54Idag känns det lite dystert. Var tvungen att ställa in långpasset i söndags pga kraftigt ömmande hälsenor och benhinnor,inte alls roligt med skador nu när träningen flutit på så bra en längre tid. Någon som har bra tips på alternativ träning? Spinning???
Idag känns det lite dystert. Var tvungen att ställa in långpasset i söndags pga kraftigt ömmande hälsenor och benhinnor,inte alls roligt med skador nu när träningen flutit på så bra en längre tid. Någon som har bra tips på alternativ träning? Spinning???
Quote from Funbeat user on 14 February 2012, 10:57Dom där programmen på maraton.se å så är väldigt bra riktlinjer. Men bli inte rädda om ni missar en vecka eller två pga skada/sjukdom. Det viktigaste är att ni lyssnar på kroppen. Jag har lärt mig det den hårda vägen...
Lycka till i sommar, och se till a
Dom där programmen på maraton.se å så är väldigt bra riktlinjer. Men bli inte rädda om ni missar en vecka eller två pga skada/sjukdom. Det viktigaste är att ni lyssnar på kroppen. Jag har lärt mig det den hårda vägen...
Lycka till i sommar, och se till a
Quote from Funbeat user on 14 February 2012, 16:28Du har säkert rätt Gustav,bättre att lyssna på kroppen än att slaviskt följa ett träningsprogram. Frågan är bara hur mycket konditon man tappar om man gör ett uppehåll på en till två veckor? Jag har löptränat regelbundet sedan i April 2011.
Du har säkert rätt Gustav,bättre att lyssna på kroppen än att slaviskt följa ett träningsprogram. Frågan är bara hur mycket konditon man tappar om man gör ett uppehåll på en till två veckor? Jag har löptränat regelbundet sedan i April 2011.
Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 09:16Du tappar inte nämnvärt av att vila en vecka eller två... Och det du tappar tar du ofta igen på ett max två pass... Kan till och med vara bra för konditionen att vila eller köra alternativ träning (vid skada ej sjukdom). Så var inte rädd att "hoppa över"
Du tappar inte nämnvärt av att vila en vecka eller två... Och det du tappar tar du ofta igen på ett max två pass... Kan till och med vara bra för konditionen att vila eller köra alternativ träning (vid skada ej sjukdom). Så var inte rädd att "hoppa över"
Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 09:27Jag är sjuk sen drygt två veckor tillbaka men bestämde igår att gå passet långsamt istället för att springa. 5 km på drygt en timme, efter 4 km kände jag av vaderna. Så nu blir det så tills jag känner att jag är redo för löpning.
Jag är sjuk sen drygt två veckor tillbaka men bestämde igår att gå passet långsamt istället för att springa. 5 km på drygt en timme, efter 4 km kände jag av vaderna. Så nu blir det så tills jag känner att jag är redo för löpning.
Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 17:11Exakt. Har man haft någon/några veckors uppehåll är det jätteviktigt att skynda långsamt. Inte ta vid där man slutade. Börja försiktigt. Kör ett par försikiga pass innan man återgår till programmet.
Exakt. Har man haft någon/några veckors uppehåll är det jätteviktigt att skynda långsamt. Inte ta vid där man slutade. Börja försiktigt. Kör ett par försikiga pass innan man återgår till programmet.
Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 20:07Jag ska lyda era säkert kloka råd och "bara" ta ett lungt pass i morgon.
Jag ska lyda era säkert kloka råd och "bara" ta ett lungt pass i morgon.