Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDebutmarathonkompisar
You need to log in to create posts and topics.

Jag har tänkt följa 4,5 timmarsprogrammet, lite för att se om jag klara av träningen eller om jag behöver modifiera målet. Eftersom det är första maran för mig och jag upplever värmen som besvärade är det idag svårt att gissa hur 14/7-vädret påverkar mig.

Jag debuterar i Rom i mars,

Tråningen? Jo, den går inte alls som planerat. De första 3 månaderna av 6 hade jag ont i foten, sedan kom jag igång bra när läkaren gav klartecken för att sedan bli förkyld över nyår.

Två månader kvar till race week. Det här

Ja, värmen den 14 juli kan utan tvekan bli ett problem även för mig. Borde kanske ha satsat på ett vår- eller höstlopp istället...

@ Anna E, för mig var det första gången som maratondistansen lockade när jag hörde talas om J-maran. Det är liksom nu eller aldrig, jag behöver deadline 😉

Anna, du fixar det så klart!

Premiären är bokad till Berlin i september. Planerad träninsstart med program från marathon.se i mars. Fram till dess är det mest träning för att komma igen efter förkylning och nå tillbaka till delmål 1: 4,2 mil per vecka och det ser bra ut :). Denna hel

Lycka till alla ni som tränar för marathon. Jag själv följer 4tim programmet på maraton.se,det har fram tills nu funkat bra. Har tyvärr fått ont i benen,vet inte om det är benhinnorna eller vadmusklerna som stökar? Någon som ev har tips på hur man rehabil

Hej igen! Vore kul att höra om det finns fler därute som följer marathon.se programmen (4tim) (4.30) hur det funkar för er på långpassen?

Åh, vad ni är modiga som "outar" er som maradebutanter! Och framför allt att ni vågar anmäla er till ett maraton! Själv vågar jag inte, för jag är allt annat än en tävlingsmänniska! Tycker dessutom att det verkar slitsamt att springa så långt, själv får j

Köp ny BH och skor! Så ska det inte behöva vara. Inte efter 16km iaf, en mara gör ont, då är det inte så farligt.

Själva anmälan gick ju an, det var mjukt och skönt i soffan när jag gjorde det. Sprang 25 terrängkilometer idag, det var inte lika mjukt och

@Anna:
Har redan köpt ny bh och nya skor, flera gånger. Gissar att jag är en ömhuding som behöver tejpa/silikona/vaselina mest hela kroppen om jag skulle springa långt! (#)
Jag vågar inte ens anmäla mig, för då måste jag springa! (H)
Jag ska börja smyga i