Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningfolk och folk
You need to log in to create posts and topics.

Hej Sylvia!

Du får äta ditt godis, hur mycket du vill! Jag äter också godis men för den skull är det inte nyttigt! Jag håller med om att godis kan ge tillbaka energi snabbare än frukt men frukt ger inte så långsamt det heller, tvärtom! Det är dessutom så

"för det är vad du säger indirekt! "

Nej

Kul med multisportare som käkar Pringlechips eftersom de ger mycket energi och är lätta att packa.

Pringles chips är bra, efter längre ansträngning. Dessutom är det ju potatis. Jag brukar ta med det på lopp, att äta efteråt. Det har visat sig vara en hit, den gröna burken.

..och ja.. de är praktiska att packa också. Dessutom tycker jag de känns bättre

Jag köper det Syliva skriver rent principiellt. Visst är det OK med godis efter ett långt träningpass med hänsyn till att glukos kan transporteras intracellulärt utan närvaro av insulin.

Hur många elitidrottare använder smågodis som standarspåfyll efter

ffa finns det SALT i pringelsarna. Ett väldigt välkommet avbrott om man ska leva på gel och bars under ett par dygn...

Massor av cykelproffs fikar, käkar våfflor och annat gott under sina arbetspass.
Holländska proffs är kända för sina vingummi.

Lars Jansson: Du verkar vara fast i folkhems-reglerna att broccoli är nyttigt och godis är onyttigt. Oavsett omständigheterna. I själva verket finns det ingen klar gräns mellan giftigt, onyttigt, nyttigt. Det är frågan om kroppens behov och vilka mängder

Jag skulle inte vilja säga att cykelproffs är mallen för hur elitidrottare generellt käkar. Klart som fan att man fikar om man ska sitta 6 h på cykeln 6 dagar i veckan annars överlever man inte. Men jag tror inte heller att dom kör våfflor i fickan under

Var fan fick du luft ifrån Christer? Om du tycker jag resonerar galet borde du ta och lyssna på dig själv!